5 March 2021, 22:59
Ik had mij al voorgesteld een tijdje geleden, maar in het kort ben ik Maarten, 20 jarige HBO werktuigbouwkunde student en omdat mijn Ford Taunus project een heel stuk langer duurt dan verwacht, moest ik een auto hebben om die wel rijd. Nu heb ik gelukkig een Volvo gekocht, want ik ben super blij met mijn late 144 DL automatic (1974). Zelfs voor de minder luxe versie zitten er nog best veel opties op en hij rijd en zit super. Het mag dan wel een pekelvanger zijn, maar ik zorg wel goed voor het beestje.
Er zit al een hoop nieuw metaal aan en er komt nog meer nieuw metaal aan. Eén reservewielbak is al vervangen en de andere moet ik nog doen. Ook heb ik al twee nieuwe voordeuren die ik er nog in moet zetten. En ik moet nog een goede bestuurdersstoel hebben. Voor de rest is het baksteentje technisch bijna helemaal aangepakt en wordt ook goed onderhouden. Alleen moeten er nog keerringen vervangen worden, namelijk van de motor en de BW35. Ook heb ik de midden demper ertussen uitgehaald voor een leuker geluidje. Niet dat dat erg veel verschil maakt.
Mijn intentie is niet om hem helemaal netjes te maken. Er moet gewoon enorm veel aan gebeuren en dan ben ik straks twee keer zoveel geld kwijt aan onderdelen dan dat hij weer oplevert. De bedoeling is om straks een roest en gat vrije auto te hebben, die een beetje toonbaar en betrouwbaar is en lekker rijdt.
Bedenk wel even bij de foto's dat ik voordat ik aan de Volvo begon maar iets van 20 uur een migmag lasapparaat in mijn handen heb gehad, dus niet alle lassen zien er even mooi uit. Maar het is wel allemaal dicht en dat is het belangrijkste.
Al het zwarte is gewoon zwarte lak uit een spuitbus om even een beschermlaagje te hebben. Hier is later nog bitumen op gekomen.
Hier wat plaatjes voor de nieuwsgierige aagjes
:
Volvo 144 reparatie 1 by Maarten Vollebregt, on Flickr
Volvo 144 reparatie 2 by Maarten Vollebregt, on Flickr
Volvo 144 reparatie 3 by Maarten Vollebregt, on Flickr
Volvo 144 reparatie 4 by Maarten Vollebregt, on Flickr
Volvo 144 reparatie 5 by Maarten Vollebregt, on Flickr
Volvo 144 reparatie 6 by Maarten Vollebregt, on Flickr
Volvo 144 reparatie 7 by Maarten Vollebregt, on Flickr
Volvo 144 reparatie 8 by Maarten Vollebregt, on Flickr
Volvo 144 reparatie 9 by Maarten Vollebregt, on Flickr
Volvo 144 reparatie 10 by Maarten Vollebregt, on Flickr
Er zit al een hoop nieuw metaal aan en er komt nog meer nieuw metaal aan. Eén reservewielbak is al vervangen en de andere moet ik nog doen. Ook heb ik al twee nieuwe voordeuren die ik er nog in moet zetten. En ik moet nog een goede bestuurdersstoel hebben. Voor de rest is het baksteentje technisch bijna helemaal aangepakt en wordt ook goed onderhouden. Alleen moeten er nog keerringen vervangen worden, namelijk van de motor en de BW35. Ook heb ik de midden demper ertussen uitgehaald voor een leuker geluidje. Niet dat dat erg veel verschil maakt.
Mijn intentie is niet om hem helemaal netjes te maken. Er moet gewoon enorm veel aan gebeuren en dan ben ik straks twee keer zoveel geld kwijt aan onderdelen dan dat hij weer oplevert. De bedoeling is om straks een roest en gat vrije auto te hebben, die een beetje toonbaar en betrouwbaar is en lekker rijdt.
Bedenk wel even bij de foto's dat ik voordat ik aan de Volvo begon maar iets van 20 uur een migmag lasapparaat in mijn handen heb gehad, dus niet alle lassen zien er even mooi uit. Maar het is wel allemaal dicht en dat is het belangrijkste.
Al het zwarte is gewoon zwarte lak uit een spuitbus om even een beschermlaagje te hebben. Hier is later nog bitumen op gekomen.
Hier wat plaatjes voor de nieuwsgierige aagjes

![[Afbeelding: 51007136012_448edba807_c.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51007136012_448edba807_c.jpg)
![[Afbeelding: 51007136002_845e3e0f7c_c.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51007136002_845e3e0f7c_c.jpg)
![[Afbeelding: 51007030771_b695797291_c.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51007030771_b695797291_c.jpg)
![[Afbeelding: 51006324063_bed0c35c72_c.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51006324063_bed0c35c72_c.jpg)
![[Afbeelding: 51007030711_c50bdbbe40_c.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51007030711_c50bdbbe40_c.jpg)
![[Afbeelding: 51007030706_c756bc6e29_c.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51007030706_c756bc6e29_c.jpg)
![[Afbeelding: 51007135957_7f376ccd1b_c.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51007135957_7f376ccd1b_c.jpg)
![[Afbeelding: 51006323988_8d6657e242_c.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51006323988_8d6657e242_c.jpg)
![[Afbeelding: 51007030651_1e9483fb68_c.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51007030651_1e9483fb68_c.jpg)
![[Afbeelding: 51006323943_6a342083c1_c.jpg]](https://live.staticflickr.com/65535/51006323943_6a342083c1_c.jpg)
Ford Taunus tc1 coupé - 1973
Volvo 144 DL automatic - 1974
Suzuki GS 500 E slingshot - 1990
Hanway RAW50 euro4 - 2018
Volvo 144 DL automatic - 1974
Suzuki GS 500 E slingshot - 1990
Hanway RAW50 euro4 - 2018