Berichten: 673
Topics: 107
Lid sinds: Apr 2012
5 February 2021, 22:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 February 2021, 23:37 door Volvo240.)
Hoi mensen,
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het inbouwen van hydraulische handrem in een 240?
Heb je dit al is eerder gedaan zou ik graag horen wat van een je hebt gemonteerd.
En dan lange pook korte pook.
En evt. dingen waar je tegen aan loopt met montage.
Berichten: 673
Topics: 107
Lid sinds: Apr 2012
Berichten: 66
Topics: 0
Lid sinds: Mar 2007
Dit wordt vooral in rallyauto's gedaan. De zoekopdracht hydrolische handrem rallyauto met eventueel nog Volvo erbij zou genoeg moeten geven in Google. Waarom zou je het willen?
Berichten: 673
Topics: 107
Lid sinds: Apr 2012
Voor drift doeleinden dus niet voor normaal straat gebruik.
Berichten: 325
Topics: 64
Lid sinds: Aug 2011
Heb er ook al aan gedacht om in te bouwen. Maar ben er nog niet toe gekomen.
Berichten: 673
Topics: 107
Lid sinds: Apr 2012
9 February 2021, 02:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 February 2021, 02:15 door Volvo240.)
Lijkt mij ook wel is wat om een volvo is een keer serieus hard door een bocht te hoeken.
En dan ook meteen met een sper diff alles of niks No Risk No fun gehalte.
Zal wel weer vloeken in de kerk zijn voor de wel bekende origineeeel ridders hier.
Maar heb er schijt aan haha...
Want Richard Rawlings zegt altijd driften met 1 wiel is voor losers.
Berichten: 6.695
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
9 February 2021, 16:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 February 2021, 16:25 door Dopski.)
Met 116pk driften heb je inderdaad een iets van een serieuze handrem nodig. Of dunne bandjes gladwegdek en de juiste schwung. En dan nog zou ik het eerder een gecontroleerde slip dan een drift noemen.
In ieder geval geen powerslide van rokende bandjes, want dat is wat je dan wil als winner.
Berichten: 673
Topics: 107
Lid sinds: Apr 2012
Ja maar ben van plan om een andere motor te monteren.
Wel gewoon een rode motor nog maar dan met turbo.
Dat is wel het makkelijkst en het goedkoopst.
Dan zou ik rond de 160 - 180 pk moeten uitkomen.
En als je dan ook nog is wat dingen weg laat zoals de zware voorstoelen en achterbank en wat klein spul.
Vloerbekleding.
Ben je ook al weer 100 kg kwijt.
Dat is zeer goedkope tuning wat toch meteen winst oplevert.
Dan moet het toch aardig van de plaats komen.
En kan je toch best nog wel lol hebben met zon oude 240.
Maarja als het echt dwars moet gaan kan je altijd nog een m3 motor scoren of wat anders.
Maar dan praat je ook over heel ander geld dan kom je in de getallen met de 4 nullen uit.
Zon motor kost al snel 4, 5 duizend en dan is het nog maar afwachten of het allemaal nog werkt.
En kom je ook te zitten met veel aanpaswerk.
Wat je zegt klopt je komt eerder in soort van extreme slip dan een hele dikke drift met een standaard motor.
Maar heb in het verleden ook wel is gedrift met een bmw 3serie e36 wel 4 cyl met vastgelast diff.
Met een 100 procent sper heb je niet gek veel vermogen nodig om er een hoop lol van te hebben.
Onder of rond de 200 pk is eerst genoeg.
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Deze adapters ken je:
http://www.retroturbo.com/?product=volvo...ter-plates ? Daarmee monteer je een tweede set klauwen achter. Dan koop je hier (of op AliExpress) nog een mooie hendel met cilinder:
https://www.driftshop.com/pro-handbrake-...nsion.html
Stukje leiding ertussen en glijden maar. Opschieten want zaterdag begint et te dooien ;-)
Berichten: 673
Topics: 107
Lid sinds: Apr 2012
Kende ik niet maar het is een alternatief.
Maar je kan het ook anders doen zodat je geen twee sets klauwen achter nodig hebt.
Heb dat eigenlijk liever.
Als het goed is kun je er een t stuk tussen zetten zodat je je remleiding kan vertakken naar je cilinder voor je handrem.