Berichten: 4
Topics: 2
Lid sinds: Sep 2020
Hallo leden van het volvolvo forum,
Voor een turbo ombouw van mijn Volvo 240 ben ik op zoek naar de platte radiateur/koelventilator kap van een Volvo 240 turbo met interkoeler aangezien ik graag de originele mechanische ventilator wil behouden. Mocht u er eentje hebben liggen dan hoor ik het graag.
1991 Volvo 240 sedan
Berichten: 186
Topics: 69
Lid sinds: May 2014
7 September 2020, 07:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 September 2020, 07:57 door marc-f.)
(4 September 2020, 16:25)DailyDriverMods schreef: Hallo leden van het volvolvo forum,
Voor een turbo ombouw van mijn Volvo 240 ben ik op zoek naar de platte radiateur/koelventilator kap van een Volvo 240 turbo met interkoeler aangezien ik graag de originele mechanische ventilator wil behouden. Mocht u er eentje hebben liggen dan hoor ik het graag.
![[Afbeelding: zTbEClsGfk7ls78ZZkixSi3b.jpg]](https://tweakers.net/fotoalbum/image/zTbEClsGfk7ls78ZZkixSi3b.jpg)
![[Afbeelding: TH1XnWyHjKJG2fxzB5jZ4LRq.jpg?f=fotoalbum_medium]](https://tweakers.net/i/3CqkGs5HvskRO95SNsmavLTUzB4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TH1XnWyHjKJG2fxzB5jZ4LRq.jpg?f=fotoalbum_medium)
Zijn zo goed als niet te vinden. In europa uberhaupt niet, in US wel, maar dan betaal je veel $$$ (200+ voor een verminkte)
Ik heb ook een intercooler in mn turbo gebouwd. De originel kap moet je even op maat maken, kan prima. Gewoon met de flex afzagen nadat je hem afgetekend hebt.
Succes!
(4 September 2020, 16:25)DailyDriverMods schreef: Hallo leden van het volvolvo forum,
Voor een turbo ombouw van mijn Volvo 240 ben ik op zoek naar de platte radiateur/koelventilator kap van een Volvo 240 turbo met interkoeler aangezien ik graag de originele mechanische ventilator wil behouden. Mocht u er eentje hebben liggen dan hoor ik het graag.
![[Afbeelding: zTbEClsGfk7ls78ZZkixSi3b.jpg]](https://tweakers.net/fotoalbum/image/zTbEClsGfk7ls78ZZkixSi3b.jpg)
![[Afbeelding: TH1XnWyHjKJG2fxzB5jZ4LRq.jpg?f=fotoalbum_medium]](https://tweakers.net/i/3CqkGs5HvskRO95SNsmavLTUzB4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TH1XnWyHjKJG2fxzB5jZ4LRq.jpg?f=fotoalbum_medium)
Zijn zo goed als niet te vinden. In europa uberhaupt niet, in US wel, maar dan betaal je veel $$$ (200+ voor een verminkte)
Ik heb ook een intercooler in mn turbo gebouwd. De originel kap moet je even op maat maken, kan prima. Gewoon met de flex afzagen nadat je hem afgetekend hebt.
Succes!
Berichten: 6.695
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
7 September 2020, 16:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 September 2020, 16:09 door Dopski.)
Sorry voor het offtopic.
Maar ik zou graag het forum zo leesbaar mogelijk houden, reacties als hierboven met veel quotes zie ik de laatste tijd steeds vaker.
Mag ik vragen hoe jullie de reactie plaatsen om deze onnodige quotes in de toekomst te voorkomen.
Ontopic. Die van een 740 turbo passen wellicht ook goed, daar zijn ze ook kort en lang geleverd.
Berichten: 186
Topics: 69
Lid sinds: May 2014
Ik heb met quote gereageerd, blijkbaar vind het forum het nodig om hem twee keer te plaatsen, vreemd...
Ontopic: Die van een 740 past niet volgens mij, heeft een kenner me ooit verteld. De 240 heeft een gekke S vorm in de kap zitten omdat de radiateur niet recht voor de fan staat. 740 heeft dat niet uit m'n herrienering (heb een 740 turbo IC gehad)..
Berichten: 6.695
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Ahh... ja nu je het zegt dat klopt. Ik had laatst 2 verschillende bij elkaar en vroeg me af hoe ik daaraan kom.
Inderdaad eentje ervan is van een 740.
Berichten: 4
Topics: 2
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt voor de tips, ik zou toch wel graag een originele kap willen hebben. Die van een 740 (turbo) past inderdaad niet omdat de koelfan anders gepositioneerd is. En anders wordt het misschien toch maar een E-fan conversie....
1991 Volvo 240 sedan
Berichten: 186
Topics: 69
Lid sinds: May 2014
18 September 2020, 09:21
(15 September 2020, 20:04)DailyDriverMods schreef: Bedankt voor de tips, ik zou toch wel graag een originele kap willen hebben. Die van een 740 (turbo) past inderdaad niet omdat de koelfan anders gepositioneerd is. En anders wordt het misschien toch maar een E-fan conversie....
Dat wordt diep in de buidel tasten. Je kan ook een normale kap kopen voor twee tientjes en die aanpassen. E-fan is overbodig, Volvo loopt nooit warm