Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Low Budget
Door Henqui's aanschaf van een 740 16V ben ik ook eens gaan surfen. En inderdaad..er is veel te shoppen in 740's.

Waarschijnlijk gaat de lease-Peugeot (argghhhh...TFFF!!!) eruit. Binnen niet al te lange tijd. Ik zit dus te bedenken wat er in de plaats moet komen. En helaas maar een beperkt budget dus.

OF we zetten de 245 turbo intercooler in de vaart, stellen de grote kosten even uit maar rijden gewoon alvast.

OF we kijken voor een andere Volvo. DUS geen JAP meer voor Saintmans, dat kan nu echt niet meer. Die tijd is voorbij. (ja hier zal wel commentaar op komen...hihi!)8)

Dus ik surf naar iets wat sneller is dan de 740 2.3 GL blackline automaat uit 90 die mn pa had want dat vond ik echt te belabberd, zo weinig PK's Dus ik denk OF 16V OF Turbo Intercooler. Met een schuin oogje naar de Turbo Diesels. Maar ik weet nog niet of ik dan veel of weinig KM's ga maken dus dat hou ik nog ff in t midden.

FF dagdromen dus...en ik zie oa deze:

KLIK HIER

wat denken jullie? Best lelijk dat felblauwe dashboard...maargoed..maakt mij t uit. Voor de rest ziet ie er nog puik uit op de foto's. Nette km-stand ook. 8)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Don't go there! Helft van de 1.250 om de Turbo in de vaart te brengen, andere helft voor de benzine en GaaaaaaaaaaaaaaN!

8) :lol:

En ja, ik weet dat ik geen recht van spreken meer heb, maar da's dan jammer
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Nouja, die 740 turbo gaat echt geen 1250 opbrengen denk ik. Volgens mij als je een bod doet van 800 euro ofzo moet je m aan je broek hebben. Denk ik zo.

245 turbo: Qua werkzaamheden: Er zal waarschijnlijk eerst eens naar de turbocompressor gekeken moeten worden. Daar zal een nieuwe watergekoelde op moeten denk ik zelf. Logisch met 270.000km.

Dan intercooler erop schroeven.

Verder eventueel remmen 'ff' losmaken.

Misschien even een beun de roest laten wegwerken voorlopig. Kleine plekjes volgens mij. Dus dat valt mee. Maarja, je weet t nooit of t verder gaat dan het oog. Dat heb ik namelijk al eerder gezien. En dat is not amusing.

Anderzijds...Sander..regel jij nog restauraties in Polen ?? :wink: :wink: :wink: :wink:
Antwoord
Ik vind het echt een hele mooie auto die 740 sedan. lekker hoekig! Doet de bijnaam 'tank' wel eer aan! Voor een nieuwe turbo (voor de 245) (watergekoeld) ben je ook weer 750 euro kwijt (mijn turbo heeft er 320000 km op zitten en is origineel dus jouw km stand valt nog best mee). Maar je weet het natuurlijk maar nooit met een turbo. Je kunt de turbo trouwens ook gewoon ff langs brengen bij HOET of C&E als je 'm niet vertrouwd (en je 245 staat toch stil, toch?). Ze bekijken dan gratis wat het gaat kosten om het apperaat te reviseren en sturen hem dan ook weer gratis naar je terug als je hem toch niet wilt laten reviseren.
En als je toch liever de 245 rustig wil opknappen/restaureren dan moet je er een auto bij hebben en dan kun je kiezen tussen duur of goedkoop rijden, en die 740 valt niet onder goedkoop rijden, maar wel onder stijlvol rijden 8)
Antwoord
Aan de buitenkant vind ik hem super die 740 T maar van binnen... :evil:

Daar zou ik niet tegenaan willen kijken.

Dan is deze veel netter.
http://auto.marktplaats.nl/volvo/5914500...-apk.html?
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
Turbo comp van de 245 laten checken is zowieso een goed plan.

En inderdaad, je weet niet wat je aan die 740 gaat krijgen. Ook niet goedkoop allemaal.
Antwoord
John242 schreef:Aan de buitenkant vind ik hem super die 740 T maar van binnen... :evil:

Daar zou ik niet tegenaan willen kijken.

Dan is deze veel netter.
http://auto.marktplaats.nl/volvo/5914500...-apk.html?

zo ist het
zo van binnen met 226.000 km?
echt niet..
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
Ik zou voor dat budget voor een simpele 940 gaan.... Is er ook ruimschoots in die prijsklasse!
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
ja, maar....die zijn zo traaaag en saaaai Big Grin
Antwoord
TheSaint77 schreef:ja, maar....die zijn zo traaaag en saaaai Big Grin

We gaan binnenkort, laten we zeggen de 19e, eens crossen. Jij met je Peug ik met de 940 IC Tongue
Ik denk dat ik je leeuw in no-time kwijt ben Big Grin Big Grin

Daarnaast gaat er niks aan kapot, dat past weer bij je low budget gedachte 8)
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)