Berichten: 100
Topics: 11
Lid sinds: Jun 2005
iemand deze al onder zijn 240 geknutseld??
en zo ja hoe zijn de bevindingen??
M vr gr Niels.
http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?C...RootID=629
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
ik heb er een set onder zitten, 25 mm voor en 22 mm achter.
Vorig jaar op de VKB gekocht voor 280 euro. Best duur maar dan heb je ook wat.
Zet er ook gelijk nieuwe verbindingsstangen (van de stabilisator naar de wieldraagarm), die van mijn 240 waren helemaal verroest en de schroefdraad was slecht (ik had geen nieuwe en heb gewoon de oude gebruikt, nadat ik lang met de gasbrander bezig ben geweest om ze los te krijgen)
ik ben erg tevreden over de wegligging, een heel stuk stabieler, veel minder overhellen. GEnoeg moderne auto's hellen meer door in de bochten.
Bij de eerste snelle stuur beweging zet ie zich even een beetje schuin, maar verder niet. Met goede schokbrekers enzo is dat nog minder.
Met nat wegdek en sneeuw is de grip ook nog goed, maar je hebt wel sneller overstuur. Op nat wegdek is licht overstuur in de bochten mogelijk, goed beheersbaar, maar dat laat ik maar achterwege :wink: .
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 100
Topics: 11
Lid sinds: Jun 2005
bedankt voor je reactie!!
Ik heb afgelopen weekend voor de zelfde prijs een setje gehaald op de vkb!
Ik zal ook gelijk naar de verbindingsstangen kijken en volgende week zaterdag ga ik ze plaatsen.
Ik zit nu iig weer vol goede moed.
Ik heb inmiddels mijn 240dl waar ze onderkomen al voorzien van gele koni's en een verlaginsset, Ik ben erg benieuwd!!
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
dan zal die wel lekker door de bocht gaan!
misschien nog hier en daar een beugeltje op de carosserie en een veerpootbrug . dat helpt een stuk meer als je de vering stugger hebt en de stabilisatoren van IPD.
kijk eens hier:
http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=395
wat foto's van het installeren.
Zorg er wel voor dat de vering belast is als je alles aandraait...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Veerpootbrug enkel icm de originele GT verbindingstukken met het dash ! Deze lopen van de veerpoot schuin naar achteren naar het scutboard.
Graag je bevindingen na montage ! Ik heb ook wel oren naar zo'n set, maar eerst heb ik nog wat af te ronden...
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Bozzma schreef:Veerpootbrug enkel icm de originele GT verbindingstukken met het dash ! Deze lopen van de veerpoot schuin naar achteren naar het scutboard.
Waarom is dat?
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Het kan wel zonder, maar met de extra verbinding maak je een triangel waardoor de veerpoten echt gefixeerd raken. Theoretisch kunnen ze met enkel een "bar" over de veerpoten met zijn 2 gaan wiebelen. En duur zijn ze niet...
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
de kleintjes heb ik er ook op , maar merk er niks van in mijn standaard 230F'je...........maar het staat wel spannend als je de kap open doet 8)
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Volgens mij zal je de werking ervan nooit gaan merken, maar ik heb nog te weinig 240 ervaring.....
Wel is het zo dat de voorkant gevoelig is voor "flexen". Als je de voorvering goed bekijkt dan is de constructie gewoon niet bijster sterk. Dat kan uit constructeurs oogpunt ook niet. Er is geen ruimte voor.