16 October 2006, 14:10
Heeft iemand ervaring met motorvoorverwarming? Dit voorop volvo 240.
motorvoorverwarming
|
16 October 2006, 14:10
Heeft iemand ervaring met motorvoorverwarming? Dit voorop volvo 240.
16 October 2006, 15:18
http://www.webasto.nl
Maar het hoeft niet hoor, hij vindt een temperatuur van min 20 ook heel lekker en na 500 meter begint hij al warme lucht blazen. Als het voor de bestuurder is : een elektrisch ventilator-kacheltje van de Gamma voor € 25.- doet het ook prima (als je tenminste een stopcontact bij de hand hebt)
16 October 2006, 15:31
Mag de reden er bij? De volvo hier is binnen een minuut op temperatuur :twisted: (ja ok nu niet, want de koppakking is waarschijnlijk lek)
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
16 October 2006, 16:59
Is om de motor te sparen, en voor interieurverwarming ben ik nog aan het kijken maar het zou dan vooral zijn om de ruiten ijsvrij en dampvrij te maken voor de veiligheid en niet voor zelf warm te hebben alhoewel het mooi meegenomen is.
16 October 2006, 19:42
Ik heb een Eberspacher in mijn Benz gehad. Deze gebruikte ik zeer regelmatig maar het ding was ook zeer regelmatig stuk. Zelfs een keer de hele winter moeten wachten op een onderdeeltje. Te gek voor woorden. Het probleem is dat zich condens in de kachel vormt en daar kunnen de Eberspacher's niet tegen. De lagers van he fannetje gaan er dan aan. Ook gaat de ontsteker nog wel eens stuk.
Ik hoorde van Webasto bezitters dezelfde verhalen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
16 October 2006, 19:50
Waar ik het over heb is dit : http://www.waeco.com/nl/1276_1278.php
Wat zijn de voor en nadelen? @Bozzma: Dat waarover jij spreekt is zo'n verwarming die werkt op diesel zeker? of hebbik het verkeerd
16 October 2006, 19:53
Ahh...
Ja, inderdaad, op diesel. Dit is gewoon op electriciteit ? Als het op de accu werkt en je kan de auto niet bijladen dan kan je bij koude wel eens startproblemen krijgen. De accu heeft dan beduidend minder cappaciteit. Maar... Waeco spullen zijn over het algemeen heel behoorlijk van kwaliteit.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
16 October 2006, 20:14
Er bestaat ook nog een electrische versie, althans zo werd mijn Zweed bij me afgeleverd.
Is eigenlijk niks meer dan een dompelaar, die je de koelvloeistof laat opwarmen in je blok. Stekkerdoos onder de voorbumper was het enige zichtbare. Voordat de bodem voor APK-afkeur zorgde, had ik hem aan de 220 middels een tijdklok: half uurtje 'draaien' voor het wegrijden en je interieur werd al warm als je de sleutel net had omgedraaid. Nou is de Hollandse winter knap realtief t.o.v. Zweden, maar met een dikke jas in de auto zitten, vind ik niets. Persoonlijk zou ik het niet prettig vinden om iets brandends in de auto te hebben, als ik er niet zelf bij ben, dus die electrische oplossing vind ik wel elegant. In het ergste geval springt er een zekering in je meterkast.... Gr, Kreukel
17 October 2006, 11:35
Bozzma schreef:Ahh... Ja, werkt op 220V netspanning. Voor verdere info moet ge eens de link bekijken meer weet ik ook niet. Daarom zoek ik hier achter zoveel mogelijk info daarover. Als ik zo kijk op de foto's werkt de motorverwarming op een gloeier maar hoe zit het daar eigenlijk mee? Geeft die enkel warmte op 1 plaats of is dat de koelvloeistof die hij opwarmt?
17 October 2006, 20:25
de electrische motor verwarming is erg mooi. Ik wil em ook installeren als ik het andere blok in mijn 240 zet.
Ik moet meteen een flinke berg op als ik gestart heb, en ruiten krabben heb ik echt geen zin in/tijd voor. bij http://www.w-und-g.de in Hamburg te koop voor iets van 120 euro. Ze kome ook op de volvobeurs denk ik, als je ze even belt zullen ze wel een mee kunnen nemen. Installatie is niet zo moeilijk, de spiraal gaat in een vriesdop aan de uitlaatkant. de webasto's heb ik slechte ervaring mee. onze vorige V70 TDI had er een, altijd roken (de motor trouwens ook) en vaak kapot. De niewe versie die volvo monteerd in de huidige modellen (vanaf 2003 denk ik) is perfect, nooit iets mee gehad.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Oliedruksensor past niet icm motorvoorverwarming | Arjan. | 10 | 9.140 |
22 September 2015, 16:56 Laatste bericht: Arjan. |