Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Weet iemand waar het intervalrelais van de ruitenwisser zit bij de vroege 264?
Het zit niet linksonder de zekeringkast zoals bij de latere modellen
Berichten: 90
Topics: 20
Lid sinds: Nov 2016
Bij mij zit ie aan de linkse kant in de middenconsole. (264 1978)
Als ik de grote zijplaat in de voetenruimte demonteer kan ik erbij. Bestuurderskant dus.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ik begin te denken dat een vroege 264 (1975) helemaal geen interval heeft, net zoals de vroege 242/244/245
Ik zag dat de rechtse hendel een vierkante is,dus reeds vervangen door een van een jonger type 240.Dat verklaart mogelijk de extra intervalstand op de hendel ;_)
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Misschien regende het vroeger altijd harder!
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ze reden niet zo hard denk ik. Mijn 144's hebben een nogal bedaarde langzaam, en de snelle stand is niks vergeleken bij het 240 wiswasgeweld op volle kracht.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 203
Topics: 43
Lid sinds: Jun 2013
(8 November 2018, 17:49)petervanriemsdijk schreef: Bij mij zit ie aan de linkse kant in de middenconsole. (264 1978)
Als ik de grote zijplaat in de voetenruimte demonteer kan ik erbij. Bestuurderskant dus.
kan je de plek nog iets specificeren Peter?
Ik ben aan het zoeken in mn 244 '78, maar ik heb m nog niet gevonden. hij heeft wel het juiste schakelarmpje (6 polig). ik was al begonnen met het ertussen monteren van een interval relais zoals ik in mijn ' 76er ook al heb gedaan.. ik kon namelijk geen relais vinden bij de linkervoet.. nu lees ik je bericht. Wellicht is de bedrading bij mij al wel voorbereid op een relais (of zit er wel een relais, maar defect...) ik kan zo snel even niks vinden, maar t was al bijna donker..
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
Berichten: 90
Topics: 20
Lid sinds: Nov 2016
Volgens mij is het een van de twee aluminium relais.
(toevallig ligt het hele dashboard open omdat de kachelmotor stuk was)
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ruitewisserrelais hebben typisch uitgangen met de nummer 53, 53a, 53b, want 53 is de Bosch nummering voor ruitewissermotor.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969