Topics: 35
Eerste Volvo. Eerste technische vraag :wink:
Het is nogal lastig te omschrijven. Als de motor loopt hoor ik - en dat kan ik ook horen als ik in de auto zit - een zacht bijgeluid. Het klinkt alsof hij ergens moeite heeft met 'ademen'. Niet een constante ongewijzigde toon, maar het valt en klimt soms wat, je kan het beste vergelijken met een verstokte roker die een marathon geprobeerd heeft en piepend en snuivend adem zoekt

Fan slaat ook niet aan, denk ik. Temperatuurmetertje blijft altijd netjes constant, zowel korte als lange ritten en verwarming werkt ook naar behoren.
Iemand een idee? Misschien iets stoms, zoals een verstopte luchtfilter (ik durfde 't ding er niet uit te trekken, heb ook geen andere liggen), of radiator, kachel?
Topics: 32
Ik denk dat je het meer moet zoeken in, vering cq schokdemping.
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Leg eens uit? Ik zie niet echt de link met dat geluid, om eerlijk te zijn :?:
Niemand?
Topics: 135
fan zit op de krukas dus die is gewoon continu aan. Maar geluiden beschrijven en interpreteren is altijd lastig. Geen idee wat dit is. Misschien is het ook niks. :roll:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 11
nog genoeg olie in de stuurbekrachtiger?
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Topics: 23
Een lekke spruitstuk kan raar klinken... Een lekke koppakking ook... Maar nu niet gelijk schrikken.. Het is op afstand niet te doen om te bepalen wat het is. Je zult dus beter op zoek moeten gaan.
Een aantal tips:
Kijk of het geluid van de V-riemen komt. Draai eens aan het stuurwiel met lopende motor en kijk of het geluid anders wordt. Schakel zo veel mogelijk electrische verbruikers in (acherruitverwarming, lampen, pechlichten, fan, enz) en luister opnieuw (dynamolagers ?)
Kijk vervolgens eens of het geluid anders wordt als je een haartje gas geeft. Je kan eventueel bij koude motor een bougie verwijderen om te kijken of deze de goede kleur heeft (donkerbruin is goed, wit niet en zwart ook niet).
Veranderd het geluid met het toerental mee ?
Bedankt voor de tips, ik ga die opties eens uitproberen!
Ff up-daten. Ik werd niet echt veel wijzer na jullie suggesties eens uitgeprobeerd te hebben en omdat mijn Volvo vandaag toch een groot onderhoud onderging, wou ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om de garagehouder er eens naar te laten luisteren. Die vond echter niks abnormaal, en ik begin nu zo'n beetje te geloven dat ik spoken hoor ofzo.. :? Nouja, groot onderhoud heeft verder geen onaangename verrassingen opgeleverd, dus we zijn tevreden
En na een dagje met dat wrak van een vervangauto (en helemaal roze, zo verbleekt was de ooit-rode lak...) wist ik wel weer waarom ik Volvo rij :twisted:
Topics: 11
Haha, moet je voor de lol die verbleekte lak eens pollijsten voordat je hem terugbrengt, zal die garagehouder wel even in z'n ogen wrijven! :lol:
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.