Topics: 1
heb onlangs een nieuwe verdamper in laten bouwen en sindsdien loopt hij op benzine voor geen meter meer. Lijkt erop dat ie verzuipt. bij gas geven trekt ie niet op maar valt terug, pas als je hortend en stotend op hogere toeren bent gekomen valt er weer enigzins te rijden. het is een B230F met 2.4 jettronic, iemand een idee?
Topics: 41
verstuivers/injectoren verstopt, "oude" benzine, verstopt benzinefilter, pomp defect, stappenmotor niet 100%, valse lucht, luchtfilter/verdeelkap/bougies+kabels/rotor???
noem maar even de veelvoorkomende euvels... 8)
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
interessant is dat ik er prima mee reed op benzine, totdat de verdamper werd vervangen. Omdat de verdamper stuk was reed ik dus op benzine en had net zonder problemen 100 km gereden.....
Bougies etc lijkt me niet, want op gas rijdt ie prima, netjes 1 op 10 en zeer stabiel. Stappemnotor? wat is dat?
Topics: 41
op LPG staat je auto afgestelt, op benzien loopt hij zowiezo te "rijk"wat logisch is, daar deze andere verbrandingwaarden heeft.
lees
dit maar eens
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 23
Ik begrijp het antwoord niet ? Waarom zou de afstelling van de motor veranderen met de inbouw van een LPG installatie ?
Trek de draad van de LPG afsluiter eens los en kijk dan eens of de motor weer normaal op benzine wil lopen ? Wie weet blijft de motor wel op LPG en benzine lopen door een foutieve aansluiting. Het kan zijn dat er nog wat restgas in de verdamper / leiding zit. Even volhouden dus.
De laatste keer dat ik op benzine reed was toen de LPG tank helemaal leeg was. IK moest circa 5 kilometer naar de pomp rijden en het leek wel op een ritje op kermis! Alleen met gas los, afremmend op de motor liep ie goed en als ik hoog in de toeren reed. Op 240/260 is ook zo'n discussie gaande en daar wordt een verband gelegd met het tegelijkertijd optreden van een zer hoog stationair toerental op gas, wat de mijne ook deed, maar nu niet meer. MIjn eerste vraag is eigenlijk of hij nou veel te rijk loopt of veel te arm. IK denk te rijk, gezien het feit dat als ik vanuit 0 op probeer te trekken en dus gas geef, de motor direct terugvalt en uit het feit dat bij hoge toeren en bij remmen op de motor het allemaal wel wat stabieler loopt.
Dat is een krasse aanname.
Benzine of LPG ? LPG kan je ruiken, benzine, dan is alles zwart.
Heb je al gecontroleerd of de LPG installatie wel uitschakeld bij inschakelen van benzine ?
Zoals ik al zei, de LPG was helemaal op dus uitschakelen of niet, er was geen gas. Maar ik kan natuurlijk wel even controleren door de stekker van de verdamper af te trekken...Overigens wordt hier en daar de connectie gelegd met de BDP-sensor. In Haynes komt dat ding helemaal niet voor en Olving noemt het een inductiesensor, maar waar ik nu precies moet kijken, dat staat ook daar niet..
Voor zo ver ik het begrepen heb is de BDP sensor op het blok bij het vliegwiel enkel daar voor diagnostische toepassingen. Wel een mooi signaal voor het LPG safety relais.