Berichten: 55
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2005
Iemand ervaring met regeldruk?
Ik verdenk (na het monteren van een nieuwe bosch benzinepomp) mijn regeldrukklep van disfunctioneren. Als ik start krijgt de motor te weinig benzine. Totdat ie net even warm is. Hij loopt dan even mooi regelmatig. Daarna onregelmatig.
Heeft iemand ervaring met het opsporen van probleempjes op het gebied van k-jetronic? Zou ik van deze kennis gebruik mogen maken? Bij de volvo garage hoef ik het denk ik niet te proberen?
Groeten,
Casper
______________________________________
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
hey teygeler
een nieuwe pomp geeft idd een andere vulling naar de injectors.
meestal geeft een nieuwe pomp een behoorlijke oppepper van de motor.
heb je ook een nieuwe filter gestoken??
als je wilt weten wat er mis is zal je er een metertje tussen de k-jet moeten monteren.
dit komt tussen de middelste kleine aan sluiting boven op de benzine verdeler en het slangetje die je daar afhaalt.
nu kan je zien wat je dempdrukregelaar gaat doen.
als het een goed elektrisch systeem is word het bi-metaaltje opgewarmd door de stroom die er op staat
door de opwarming gaat de regelaar steeds meer druk opbouwen.
de druk moet rond de 3.5 bar komen.
is deze te hoog word de luchtmassa klep te veel tegen gehouden en gaat de motor in houden.
ook je systeemdruk kan je kontroleren met deze meter.
de hoofddruk zal rond de 5 bar moeten wezen.
dus je bent misschien wel aan gewezen bij een garage voor zo'n meter.
en als ze zo'n meter in huis hebben kunnen ze er meestal ook wel wat mee.
nog meer vragen , geen probleem
Berichten: 55
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2005
EINDELIJK!!!
Ik ben eruit, het onregelmatige lopen wordt veroorzaakt door:......
een lekke pakking bij de aansluiting van het huisje tbv stationair toerental. Zoveel mensen hebben gewaarschuwd dat er ergens valse lucht wordt aangezogen en ik heb het al die tijd niet kunnen vinden!
Allemaal bedankt voor de tips.
Wel lijkt het alsof ik zonder choke rijdt, dus de opwarm regeldruk dingetje (warm-up regulator) zal nog wel iets mankeren....
Casper
______________________________________
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl
Berichten: 55
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2005
De regeldruk klep ook maar even schoongemaakt en hij rijd als nooit tevoren! Wat een beetje schoonmaken niet kan doen!
Casper
______________________________________
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
ik heb mijn injectoren ultrasoon laten reinigen, ik kon mijn oren niet geloven toen ik hem daarna weer startte, wat een verschil in stationair draaien en rijden....
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 55
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2005
Was dat ook K-Jetronic?
______________________________________
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Jazeker, ik vind het een mooi systeem, hoe meer ik er over te weten kom hoe beter.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988