17 March 2017, 08:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 March 2017, 08:48 door Grey240Polar.)
Gisteren de olie in m'n M47 vervangen, dat was wel nodig.
En elke keer als ik dat doe denk ik "waarom ATF?". Het spul doet me zo dun aan, ik zou liever GL-4 (80W90) gebruiken, net als in de M40.
Nou maakt de bak al zo lang als ik de auto heb een licht gierend geluid, m.n. zo rond de 100 km/u. Maar de laatste tijd vind ik dat geluid duidelijker aanwezig.
Beide pluggen zaten rondom de magneetjes tot de nok toe vol met ijzerslijpsel, maar ik ga er even vanuit dat dat niet bijzonder veel is (en oeps, de olie had er al 55.000 km in gezeten).
Maar goed, na 315.000 km kan ik me voorstellen dat een bak toch ook wel hoorbare sporen van slijtage gaat vertonen.
Maar wat ik me vooral afvraag: zijn er hier mensen die bewust afwijken van het gebruik van ATF type F en een gear lube gebruiken, of is dat een doodzonde bij de M47?
En elke keer als ik dat doe denk ik "waarom ATF?". Het spul doet me zo dun aan, ik zou liever GL-4 (80W90) gebruiken, net als in de M40.
Nou maakt de bak al zo lang als ik de auto heb een licht gierend geluid, m.n. zo rond de 100 km/u. Maar de laatste tijd vind ik dat geluid duidelijker aanwezig.
Beide pluggen zaten rondom de magneetjes tot de nok toe vol met ijzerslijpsel, maar ik ga er even vanuit dat dat niet bijzonder veel is (en oeps, de olie had er al 55.000 km in gezeten).
Maar goed, na 315.000 km kan ik me voorstellen dat een bak toch ook wel hoorbare sporen van slijtage gaat vertonen.
Maar wat ik me vooral afvraag: zijn er hier mensen die bewust afwijken van het gebruik van ATF type F en een gear lube gebruiken, of is dat een doodzonde bij de M47?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47