Berichten: 264
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
De pas aangeschafte 945 slaat na een rit slecht of niet aan. Koude start gaat prima, motor loopt ook goed. Heb reeds de oude NGK bougies vervangen door nieuwe, maar geen verschil. Bij de oude was de elektrode afstand 1 mm, dus goed gebruikt. Bedankt alvast voor het meedenken.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 264
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
10 December 2016, 17:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 December 2016, 17:45 door Martinus.)
Bedankt Marc, ik lees beetje bij beetje (Engels)steeds meer hier over. Ik kan me met het probleem wel behelpen, maar fijn is het natuurlijk niet.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Het kan een lekkende lpi injector zijn.
Of iets met je overschakel relais.
Koude start is alle lpg al verdampt en weg en start dan prima op benzine.
Warme start is de weggelekte lpg nog rijk aanwezig en het spul wil slecht lopen op twee brandstoffen.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 264
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
Hoi Jerry, de auto loopt alleen maar op benzine.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Martinus schreef:Hoi Jerry, de auto loopt alleen maar op benzine.
Owwwww 😁
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Hoofdverdachten zijn altijd het brandstofrelais (achter de asbak), de vliegwielsensor (achterop het blok) en in geval van de 7/9 serie nog een extra "radio-interferentie relais". Dat laatste hangt ws. bij een veerpoot.
Als je 940 een elektro fan heeft, kan je het relais daarvan gebruiken, schijnt exact hetzelfde te zijn.
Of je kan 30 en 87 doorverbinden, dat geeft een 'altijd aan' functie. Die kan je beter wel loshalen als je de auto uitstapt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 264
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
Vandaag met een speciale reiniger de lmm schoongemaakt. Het probleem lijkt over te zijn. Een paar keer warm gestart en het toerental is meteen goed. De motor lijkt zelfs beter op het gas te reageren. Voor nu, bedankt voor het meedenken, groet van een tevreden 940 rijder.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.