5 December 2016, 14:21
Beste Volvo-liefhebbers,
De einddemper van mijn Volvo is niet goed meer (zie foto).
De einddemper is lek en afgebroken bij de aansluiting, en er zit nog een deel op mijn "eindpijp (?)" geschoven. Hier zat een klem omheen, maar deze is er inmiddels af (twee moeren losgedraaid, klem er af). Nu zit er dus nog een stukje op mijn eindpijp. Deze krijg ik er echter niet vanaf, iemand een idee?
Verder heeft hij een startprobleempje, het zit zo: Als de auto koud is start hij altijd prima, als je hem dan weer uitzet en na niet al te lange tijd aanzet is het wat moeilijker. Meestal slaat hij dan heel even aan, zakt dan weer weg (tenzij je op precies het juiste moment gas geeft), en dan moet je vaak met het gas spelen en lang starten om hem te laten lopen. Het is een beetje een ingewikkelde routine waar ik door de tijd heen aan gewend ben geraakt.
Vandaag heb ik de bougies maar eens vervangen, de auto stond al een poos stil (vanwege de uitlaat). Ik heb hem eerst even gestart, dat ging prima. De startmotor liep wel wat zachtjes (dat doet hij wel vaker na een poos stilstaan), maar hij sloeg eigenlijk vrij vlot aan. De oude bougies zagen er zo uit:
Een wat witte aanslag dus, geen idee wat dat is of wat dat betekend.
Nieuwe bougies er in, toen weer gestart. Echter, hij sloeg heel even aan, zakte toen weer weg (zoals gebruikelijk is), Ik heb hem met spelen met het gas niet meer aangekregen, al snel was de accu leeg. Ik heb nog even wat bougies losgehaald, ik vond deze nogal droog.
Goed, twee vragen/problemen dus: De uitlaat, Ãn het niet starten. Heeft een van jullie ideeën?
De einddemper van mijn Volvo is niet goed meer (zie foto).
De einddemper is lek en afgebroken bij de aansluiting, en er zit nog een deel op mijn "eindpijp (?)" geschoven. Hier zat een klem omheen, maar deze is er inmiddels af (twee moeren losgedraaid, klem er af). Nu zit er dus nog een stukje op mijn eindpijp. Deze krijg ik er echter niet vanaf, iemand een idee?
Verder heeft hij een startprobleempje, het zit zo: Als de auto koud is start hij altijd prima, als je hem dan weer uitzet en na niet al te lange tijd aanzet is het wat moeilijker. Meestal slaat hij dan heel even aan, zakt dan weer weg (tenzij je op precies het juiste moment gas geeft), en dan moet je vaak met het gas spelen en lang starten om hem te laten lopen. Het is een beetje een ingewikkelde routine waar ik door de tijd heen aan gewend ben geraakt.
Vandaag heb ik de bougies maar eens vervangen, de auto stond al een poos stil (vanwege de uitlaat). Ik heb hem eerst even gestart, dat ging prima. De startmotor liep wel wat zachtjes (dat doet hij wel vaker na een poos stilstaan), maar hij sloeg eigenlijk vrij vlot aan. De oude bougies zagen er zo uit:
Een wat witte aanslag dus, geen idee wat dat is of wat dat betekend.
Nieuwe bougies er in, toen weer gestart. Echter, hij sloeg heel even aan, zakte toen weer weg (zoals gebruikelijk is), Ik heb hem met spelen met het gas niet meer aangekregen, al snel was de accu leeg. Ik heb nog even wat bougies losgehaald, ik vond deze nogal droog.
Goed, twee vragen/problemen dus: De uitlaat, Ãn het niet starten. Heeft een van jullie ideeën?