Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
help! waterinsijpeling
hoi!
regelmatig (bij elke regenbui Sad ...) zie ik een klein straaltje regenwater naar beneden lopen langs de kunststoffen afdekplaat aan de zijkant van de voetruimte aan de passagierszijde (zÃÂlfs al rijd de auto niet). Mezelf even dubbelgeplooid en de druppel bengelt aan de bout waarmee de dashboardligger op de zijkant zit vastgeschroefd maar het kan ook nog van hoger komen denk ik.
Is dit een gekend verhaal of eerder uitzonderlijk? :?: :?:

alvast bedankt voor de input!!
Franky
240/91
Antwoord
? Deurrubber ? ff met de gieter erlangs...
Gat in het rubber waar de kabels doorheen gaan ?
Rubber afdichting voorruit ?
Big Grin [-o<
[img][/img]
Antwoord
Dit is een bekend verhaal Cry
het water loopt tussen het voorraamrubber naar beneden (aan de buitenkant) en vind onderweg ergens een plaatsje waar de kit niet goed dicht is.(cappillaire werking)
Een oplossing zou kunnen zijn om je rubber helemaal opnieuw af te kitten, je kunt ook een flinke dot vaseline tussen het rubber en de carrosserie smeren. Wat je ook doet, doe het rondom.
En vergeet niet om je vloerbekleding er een keer uit halen en goed te laten drogen :!:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
bij mijn 245 zag ik links voor het voorruitrubber los zitten met zwarte smurrie ertussen. lak leek nog ok.
ook hier invetten of is vernieuwen van rubber beter (wat zijn kosten?)
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
Mijn voorraam was ook lek (onder in de hoeken) Sad
Als je plastic binnen stukken van de raamstijlen los haalt en 120 in de regen rijd zie je het water naar binnen komen :?
Het werd snel erger en ben met ducktape de snelweg van Duitsland ubergefaren.
De voorruit is er nu opnieuw in gezet (door garage in Tsjechië)
De voorruit zat eerst met een soort kauwgum achtige kit vast en ook niet droogt (?) deze kit had ik nog eerder gezien. Echt plakkerige troep.
Nu is hij opnieuw geplakt met een soort rubber achtige kit zoals de meeste auto’s tegenwoordig.

Achterraam (lekt ook een beetje):
Deze wil ik onder het raamrubber aan de buitenkant vol proppen met vaseline.
Om dit te doen wil ik de aluminium strip weghalen zodat ik er goed bij kan.
Ik heb de stip 10cm los gehaald en ben 1/2 uur aan het frotten geweest om deze weer terug te krijgen. :?
Wat is de truc hier voor?
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!
Antwoord
Het hele raam eruithalen :oops:

ik heb het vorige week ook gedaan en gezien dat het water aan de bovenkant tussen het rubber komt en dan (aan de binnenkant naar beneden loopt :? . Dan helpt vaseline aan de onderkant niet zoveel.

Het verwijderen en terugplaatsen van het raam lijkt veel werk, maar valt best mee. Bij het terugplaatsen is de beste volgorde (proefondervindelijk vastgesteld Cry )eerst de chromen strips in het rubber plaatsen(eerst de bovenste, dan het bochtstukje en dan de onderste) dan de ruit weer terug in het rubber zetten en dan pas de staande chromen strip erin schuiven. Als laatste kun je met ene touwtje de complete ruit weer in de sponning zetten.
Als je tussendoor nog wat tijd hebt, kun je meteen de roest onder het rubber behandelen :wink:
succes
Antwoord
Peter,
Als ik het goed begrijp heb ik er andere strips dan jou op zitten.
Deze bestaat uit 2 u-vormige delen die boven en onder in het midden verbonden zijn.
Mijn bedoeling was om de gehele ruit rondom met een kit spuit vol te spuiten met valseline. Maar kan het rubber vanwege de strip niet ver genoeg ombuigen om er goed tussen te komen.
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!
Antwoord
Oeps, ik denk dat jij de ruit van de achterklep bedoeld, ik had het over de achterste zijruitjes :oops:

Die ruit heb er wel een paar keer uitgehaald, maar nog nooit geplaatst, dus daar kan ik je niet helpen met tips
Antwoord
Ik heb ook weleens met vet geprobeerd een lekkende voorruit te dichten, dat beviel slecht want het ruitrubber werd helemaal slap en week.

Verwacht van vaseline ook niet veel goeds.

Marc
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Vet tast je rubber aan (lost het op) vaseline maakt je rubber weer soepel.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)