Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
k-tronic
ik wil het co gehalte van de motor iets omhoog brengen
nu weet ik dat je met een lange inbussleutel het co kunt verstellen op de weger
daarover heb ik 2 vragen

1: welke maat is dat inbus is dat en rechtsom is een hoger co toch?

2: hoe werkt die verstelling precies wat pas je dan aan een voorspaning ergens van of zo?
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
1. lange imbus 3 mm

rechtsom: is co hoger
linksom: is lager

2. je versteld de luchtklep ten op zichte van de centrale verdeelstift van de benzineverdeler.
Antwoord
het wil wel voor komen dat het gaatje van de imbus sleutel vol met viezigheid zit.
dan een beetje op gevoel de imbus er in zien te krijgen.
kan een beetje morrelen wezen maar moet lukken om een beetje vuiligheid er wat uit te krijgen.
of met een lang dun schroeven draaiertje een beetje in het gaatje poeren als dat lukt tenminste.
Antwoord
Vandaag mijn 945 apk gekeurd, stond het CO op 1.78.
Ik denk effe stellen, maar kon toch nergens een stelschroef vinden :evil:

Dan maar een stukkie "blazen", motortje lekker warm gereden , en ja hoor 0.3 :lol: :lol:

Volgens mij heeft de B230FB ( die in mijn 945 zit) L-jetronic of niet?
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
yep
Antwoord
Oke, en klopt het dat er geen stelschroef opzit? Kan het me haast niet voorstellen , maar kon niks vinden.
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
Je ziet um ook niet... hij zit onderin het buisje wat tussen de deksel zit van de luchtweger en het gedeelte waar alle leidingen op aangesloten zitten. Het is effe zoeken....Maar je hebt inderdaad een lange inbus nodig.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
John242 schreef:Oke, en klopt het dat er geen stelschroef opzit? Kan het me haast niet voorstellen , maar kon niks vinden.

er zit bij LH 2.4 ook geen stelschroef op. De lambdasonde etc regelen het zelf.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Citaat:Je ziet um ook niet... hij zit onderin het buisje wat tussen de deksel zit van de luchtweger en het gedeelte waar alle leidingen op aangesloten zitten. Het is effe zoeken....Maar je hebt inderdaad een lange inbus nodig.

Ok, sorry mijn reactie is van toepassing op een K-jetronic... :roll:
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:Je ziet um ook niet... hij zit onderin het buisje wat tussen de deksel zit van de luchtweger en het gedeelte waar alle leidingen op aangesloten zitten. Het is effe zoeken....Maar je hebt inderdaad een lange inbus nodig.
De oudere Ktronic hebben niet een een buisje (74 en 79) Direct een gaatje tussen benzineverdeler en balg...
Ik dacht dat ik een fout had gevonden toen we op zoek waren naar vacuumlekjes... :roll: :oops:
[img][/img]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)