Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koplampen uitwisselbaar?
#1
Heeft er iemand ervaring met het uitwisselen van koplampen tussen het oude model 240 en de nieuwe?
Voor mijn 264 moet ik elke twee jaar voor de APK mn reflectoren vervangen omdat het lichtbeeld niet goed genoeg is.

Ze beginnen nu wel erg zeldzaam en duur te worden. Ik zat eraan te denken of de reflectoren van het nieuwe type te gebruiken?
Heeft iemand dat al een keer geprobeerd?

Groet
Antwoord
#2
Hmm.. Je gaat proberen een moderne reflector in de behuizing van een 260 model te krijgen?
Nooit aan gedacht maar dat klinkt eigenlijk niet gek Van buiten bestaat alleen de verstelling aan de bovenkant van het huis. Die moderne koplampen kunnen op 3 plaatsen worden versteld.

Maar allemaal niet overkomelijk.

Ik ga dit in de gaten houden.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#3
Als de vorm van de reflector hetzelfde is is het goed te doen denk ik. Zal wel even gaan kijken.
Antwoord
#4
Prins schreef:Als de vorm van de reflector hetzelfde is is het goed te doen denk ik. Zal wel even gaan kijken.

Verre van,,,,,,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#5
Ik heb het nu voor elkaar en het is prima te doen. De reflector heeft precies dezelfde vorm. Het enige wat je moet doen is het verstelmechanisme bovenop de reflector overzetten. Daarnaast moet je nog twee gaatjes boren in de rand om hem te bevestigen aan de reflectorhouder. Ik heb helaas geen foto's maar is dus prima te doen
Antwoord
#6
Je hebt het niet over het koplampglas en dat lijkt me juist het grootste struikelblok.
Bij het oude type is het glas in de reflector gekit.
Antwoord
#7
Bij het oude koplampmodel zit de reflector niet direct op het glas. Er zit nog een soort verchroomde houder tussen. En daar zit dan weer de reflector opgekit. De reflector en de houder scheiden is idd een geklooi. Maar minder moeite/geld dan een goede orginele reflector vinden.
Het is misschien een beetje een beunoplossing maar werkt erg goed als je voor weinig centen je volvo op de weg wilt houden.
Antwoord
#8
Kunnen wij deze koplampoplossing zaterdag in Rosmalen bewonderen?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#9
skidje schreef:Kunnen wij deze koplampoplossing zaterdag in Rosmalen bewonderen?

haha helaas niet. Ik zal er binnenkort eens een foto van maken
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)