Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OD achter M45?
Hallo

Omdat ik met mijn 244 nogal veel op de snelweg zit, wil ik de transmissie gaan ombouwen van 4 versnellingen naar 4+OD. Voor zover ik begrepen heb is een M46 een M45 met daarachter een OD. Kan ik "gewoon" een OD achter mijn verder prima functionerende M45 plaatsen? Op het internet kom ik 2 verschillende verhalen tegen; de een zegt dat het kan, volgens de ander is de uitgaande as van de M45 te kort om de OD aan te koppelen. Heeft iemand hier ervaring mee?

groet
Tim
Volvo 244GL, 1979 -  B21A - 4+OD - 262.000km
Antwoord
Het lijkt mij makkelijker een bak te pakken waar al een OD op zit. Hou er ook rekening mee dat je dan een ander cardan nodig hebt.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Op Marktplaats wordt een complete bak + OD aangeboden....
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Hey Tim!

Ik had al eerder gezegd dat ik nog een bak met OD heb liggen. Maar de werking is niet gegarandeerd. Ik denk dat er eens naar de OD gekeken moet worden. Wat voor bak het is weet ik niet. Ik heb die combinatie een keer gekregen zoals je weet. Ik zou het ff moeten vragen aan mn pa welk type het is. De bak ligt namelijk bij hem.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Bozzma schreef:Het lijkt mij makkelijker een bak te pakken waar al een OD op zit. Hou er ook rekening mee dat je dan een ander cardan nodig hebt.

Bedoel je een andere aandrijfas of een complete cardan (andere achteras)?
Antwoord
Ha Saint
Ja ik kon me wel herrineren dat je er een had liggen. Maar ik kon me ook herrineren dat daar iets mis mee was... Heeftie een mech. telleraansluiting?

Uit andere discussies op het forum heb ik begrepen dat het heel lastig is iets zinnigs te zeggen over de toestand van een bak zonder de zaak open te maken.
Weet iemand misschien een bedrijf waar ze een testbank oid hebben voor versnellingsbakken?

Advertenties op Marktplaats gezien. Geheel compleet met pook, kabels en korte cardanas. Wat mag zoiets kosten?

groet
Tim
Volvo 244GL, 1979 -  B21A - 4+OD - 262.000km
Antwoord
inderdaad...maar wat er precies mee is...geen idee. Ik heb m nooit goed bekeken. Dus misschien is het zinvoller om inderdaad op de marktplaats advertentie af te gaan. Ik zal die bak echt eerst eens op zn kop moeten zetten om te zien wat er mis mee is.
Antwoord
Tim schreef:Advertenties op Marktplaats gezien. Geheel compleet met pook, kabels en korte cardanas.

.... en da's er een met mechanische tellertoestand, dus het type dat onder jouw '79'er past !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
kosta??
Antwoord
jos schreef:
Bozzma schreef:Het lijkt mij makkelijker een bak te pakken waar al een OD op zit. Hou er ook rekening mee dat je dan een ander cardan nodig hebt.

Bedoel je een andere aandrijfas of een complete cardan (andere achteras)?

Hij bedoeld de cardan AS, dus de aandrijfas :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke jongere bak achter een B20 Jambon 3 4.588 30 June 2017, 23:55
Laatste bericht: Arn02
  Achter as 240 onder 140. Madman 16 13.611 30 May 2016, 12:19
Laatste bericht: noobaddieizpurvekd
  iemand info over een AW70/71 achter een B30? skidje 3 2.837 12 June 2010, 16:21
Laatste bericht: Jambon
  diesel bak achter benzine motor? a.borgonjen 2 3.200 3 November 2009, 13:49
Laatste bericht: Jelmar

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)