Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Tja, ik ben gevallen voor een 245 Turbo uit 1984, even door de apk halen met een nieuwe uitlaat en dan..................
Hij heeft een verrassend gave koets en is in 2000 uit Portugal geinporteerd. Hij heeft airco!!!!!!!!!!!!! werkend. super
Waar ik echter niet uitkom is het motortype
het chassisnummer zegt dat het type van de motor 26 is.
via verschillende vincodelijsten wordt dat verklaard als B19E(
http://www.vlvworld.com/indexframe.html?...n81-96.htm) , B200ET(700-site) dan zou het een B19ET moeten zijn.
klopt het dat de code voor de B21ET 46 is?
Weet iemand of er meer verschillen zijn dan de motorinhoud( helaas heeft-ie ook wat minder paarden beschikbaar, 145 ipv155
Is het zo dat net als in italie, in Portugal de motorinhoud de wegenbelasting bepaalt?
Heeft iemand ervaringen met het monteren van een SIMONS-uitlaat of past het allemaal makkelijk?
Ik kan bijna niet wachten op die heerlijke klappen in mijn rug.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
ik zeg; intercoolertje monteren!
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vie...:FSEL:US:1
van deze kerel heb ik m ook. :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
TheSaint77 schreef:ik zeg; intercoolertje monteren!
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vie...:FSEL:US:1
van deze kerel heb ik m ook. :-)
hey saint heeft hij nog geen intercooler embleempie voor me gevonden
en een simons past goed ik heb hem zelf ook op mijn turbo en ja 46 is de b21et en de 26 is de b19et
Volvo S70R B5234T4 M59
je kunt voor een paar honderd euro ook een B21ET blok kopen en dat erin lepelen. Vlgs mij is alles verder hetzelfde.
Hebbie foto's?
Ik zou trouwens voor een RVS uitlaat van Ferrita gaan. Die set kost E570 en dan heb je een vol RVS 3 inch systeem. Beslist de meerprijs waard tov een Simons!
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
tja, een B19 heeft waarschijnlijk alleen maar wat minder cylinderinhoud,
Die Simons uitlaat kost 250 euri, dat scheelt toch wel heel veel en ik heb wel eens een rvs gehad , als dat niet perfect spanningsvrij hangt dan scheurt het gegarandeerd, maar wel mooi, dat wel.
Die intercooler, dat is het systeem dat je olie in de turbo koelt, ik dacht dat dat er in zat??
ik zie wel een extra koelblokje zitten.
foto doe ik nog wel, eerst even schoonmaken en apk, dan mag hij getoond...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
volvoman0_0 schreef:tja, een B19 heeft waarschijnlijk alleen maar wat minder cylinderinhoud,
de B19ET heeft gesmede zuigers. de B21ET niet.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Jw240 schreef:volvoman0_0 schreef:tja, een B19 heeft waarschijnlijk alleen maar wat minder cylinderinhoud,
de B19ET heeft gesmede zuigers. de B21ET niet.
OK, een andere vorm zuigers geeft de andere cylinderinhoud?
moet ik blij zijn met gesmede zuigers?
Zijn ze normaal gegoten, gedraaid????????????
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
volvoman0_0 schreef:Die intercooler, dat is het systeem dat je olie in de turbo koelt, ik dacht dat dat er in zat??
ik zie wel een extra koelblokje zitten.
...
dat extra koelkblokje is de oliekoeler om de motorolie te koelen
de temperatuur wordt geregeld door een thermostaat die tussen blok en oliefilter zit
de intercooler is een soort radiateur die net zo groot is als je koelsysteemradiateur omdat de turbo de lucht extra opwarmt zorgt de intercooler dat de lucht die door de turbo de cilinders in wordt geperst weer een deel terug gekoeld wordt
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
eric vermeer schreef:de intercooler is een soort radiateur die net zo groot is als je koelsysteemradiateur omdat de turbo de lucht extra opwarmt zorgt de intercooler dat de lucht die door de turbo de cilinders in wordt geperst weer een deel terug gekoeld wordt
Aha, jaha, ik heb intussen ook even een studie ervan gemaakt, er wordt gezegd dat het nadeel van een intercooler is dat je druk verliest door de grotere luchtruimte tussen turbo en inlaat. Dat compenseert dan de extra power die je krijgt omdat de afgekoelde lucht meer zuurstof kan bevatten.
Het resultaat is wel positief maar wel bij hogere toerentallen.
Het scheelt 15pk?????????
Is het terugkoelen van de lucht door middel van waterkoeling niet veel efficienter?
Gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 297
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2006
de 145pk van een B19ET gaat naar 170pk (B19ET-IBS).
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130