Berichten: 244
Topics: 47
Lid sinds: Jun 2005
7 February 2016, 23:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 February 2016, 22:12 door hugo.)
Dilemma.
Onze auto is total-loss en dat geeft mooi de gelegenheid een youngtimer te kopen.
Dus station op G3 tot 2001.
Nu twijfel ik tussen de 940 en de V70classic (of 850).
Ik vind persoonlijk de 900 serie veel mooier dan de 800 maar wat is wijsheid.
Iemand ervaring met dit bedrijf?
http://link.marktplaats.nl/m652778157
Aan de prijs maar ze kennen de 940 door en door en leveren auto's af met grote beurt, APK, recente distributie en indien nodig een kop die nog lang te stellen is.
Ben ook benieuwd naar ervaringen van forumleden die beide auto's goed kennen mbt degelijkheid.
Hoor het graag!
Wil nu proberen voor 3500 een nagekeken en betrouwbaar exemplaar te kopen.
Andere betrouwbare garages met ruim keuze ook welkom!
Mvg Hugo.
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Ieder genoemd model heeft zijn eigen specifieke eigenschappen. Een 940 is een makkelijkere auto om zelf aan te werken in vergelijking met een 850 / x70. Gewone recht toe aan techniek en zeer betrouwbaar. Ook is de 940 de grootste van de 3 qua laadvermogen. De 850 was de eerste voorwielaandrijver van Volvo maar is ook zeer betrouwbaar, de x70 classic is de opvolger van de 850 en die heeft zich inmiddels ook al bewezen. De 850/x70 is wat lastiger om zelf aan te werken ivm de dwars geplaatste motor en bak maar zeker is er goed aan te werken. De eerste serie canbus modellen van de x70 classic hebben nogal wat electronische storingen.
Als je de motor en bak en beetje kent van een 200 serie, ga je met die kennis een 900 serie makkelijk zelf kunnen onderhouden.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 193
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Mijn ervaring met de 850 (t5-r) is dat het een geweldige auto is. Maar zitten veel elektronische storingen in. Maar wellicht is dat toeval. Ik ken iemand met een C70 T5 (2005) die 550k op te teller heeft gereden. Over betrouwbaar gesproken :-)
De 900 serie heb ik geen ervaring mee!
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Als je zelf onderhoud wil doen is de 940 het makkelijkst. Laten doen is vaak ook goedkoper dan bij een later type. Moet wel zeggen dat de 940's wel in waarde toenemen. Dwz de aankoop prijs dan dus.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 244
Topics: 47
Lid sinds: Jun 2005
Dank voor jullie reacties.
Uiteraard valt of staat alles bij een goed onderhouden auto.
Daar is de focus op.
Blijf vooral reageren met tips en/of ervaringen met dit
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo...ousPage=lr bedrijf.
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Berichten: 244
Topics: 47
Lid sinds: Jun 2005
brandstofverbruik zal ook nagenoeg hetzelfde zijn, vermoed ik.
1 op 7 bij pech en 1 op 9 bij mazzel.
daar zullen 940 en v70classic elkaar niet veel ontlopen?
toch?
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Berichten: 186
Topics: 60
Lid sinds: Dec 2010
hugo schreef:brandstofverbruik zal ook nagenoeg hetzelfde zijn, vermoed ik.
1 op 7 bij pech en 1 op 9 bij mazzel.
daar zullen 940 en v70classic elkaar niet veel ontlopen?
toch?
Ervaring met beide. Een 940 2.3 hp turbo full options en een v70 2.5 lp turbo. In benzine gebruik ontlopen ze elkaar niet zo veel. Beide niet echt zuinig 😊 allebei fijne auto's hoor. Waren ook automaten en zoeften over de weg. Inmiddels weer in een 240 rijdend mis ik dat nog wel eens 😃
Persoonlijk vind ik een v70 mooier. Wel uitvoering afhankelijk dus met spoiler en liefst iets verlaagd. De 940 oogt wat logger. Maar dat is persoonlijk.
Verstuurd met Tapatalk
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 / Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Berichten: 264
Topics: 40
Lid sinds: Nov 2008
Ik vind dat de 940 meer ruimte heeft bij de benen en voeten, dan de 850 bijvoorbeeld.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Berichten: 675
Topics: 156
Lid sinds: Dec 2009
hugo schreef:Dank voor jullie reacties.
Uiteraard valt of staat alles bij een goed onderhouden auto.
Daar is de focus op.
Blijf vooral reageren met tips en/of ervaringen met dit http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo...ousPage=lr bedrijf.
Kijk anders even op het forum van de: Volvo 700 Vereniging en zoek daar via de zoekfunctie naar: Verkerk Werkhoven. Bovendien vind je op die site veel info over alle ins en outs van de 700/900 serie (incl. aankooptips). Ik heb destijds ook bij Verkerk gekeken. Ze hebben er genoeg staan en kunnen ze bijna samenstellen naar jouw specificaties. Uiteindelijk toch een mooie 940 gekocht van een particulier (waarmee ik niet wil zeggen dat Verkerk rommel verkoopt) omdat er op dat moment bij Verkerk geen 940 stond waar ik een klik mee had.
Zelf heb ik destijds ook getwijfeld tussen een V70 en met name de XC70 (<2000) en de 940. Ik heb in beide auto's gereden, en viel voor een 940 Limited Edition: achterwielaandrijving dus kortere draaicirkel, onthaastende werking a la mijn oude 240 (al is bij kick down de duw van de turbo wel merkbaar), bullit proof automaat (AW71 die oa ook in de Lexus zat)), relatief simpel en betaalbaar onderhoud dankzij het doorontwikkelde model vrijwel zonder kinderziektes (immers de 200 en 700 serie gingen hem al voor en die zijn steeds verbeterd). Bovendien ook op G3 (ik heb een Prins VSI dampgas, dus geen vermogensverlies) een duurloper (reken op een koprevisie na 300 a 400 duizend km) maar dat duurlopen geldt ook wel voor de 850/V70 en daar hoef je (afhankelijk van het motortype) geen kleppen meer te stellen.
Nogmaals: alles valt of staat met goed onderhoud, kijk dus goed of de onderhoudshistorie aanwezig is en ga proefrijden in beide typen.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
hugo schreef:Blijf vooral reageren met tips en/of ervaringen met dit http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo...ousPage=lr bedrijf.
Prima bedrijf
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988