Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2 spanningsregelaren.....
#1
Mijn accu laad niet lekker op. Nou start ik voor mijn project de motor vrij vaak, maar zelfs na een lang stuk rijden werd de accu niet echt opgeladen. En een aantal verbruikers gaf aan dat de spanning te laag was voor ze (mijn wideband lambda sensor blijft niet warm).

Tijd voor een klein onderzoekje. Het betreft een 240 uit 1980 met een spanningsregelaar bij het verdeelblok van de accu. Maar de dynamo beschikt ook al over een spanningsregelaar.

Dat is typisch. 2 regelaars. Normaal gesproken zou ik zeggen dat het niet uit zou moeten maken, beide regelen immers pas af boven de 14 volt. Maar ik ben wel benieuwd wat voor uitwerking dit heeft. Ik heb nu in iedergeval de losse regelaar afgekoppeld. Mijn accu staat nog aan de lader dus ik kan niet zien wat er nu gebeurd.

Ik ben benieuwd ! Wel een aandachtspuntje als je een dynamo plaatst.....
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#2
lambda op een '80 er???
snaar strak genoeg??
en massa ok??
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#3
Ow, shit... Zag grootlichtrelais aan voor spanningsregelaar.

Ja, zie MS project.

Spanningsprobleem niet opgelost. Dynamo demonteren, diodes doormeten en spanningsregelaar vervangen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#4
Een zeer high-tech uitvoering zelfs Tongue
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)