5 August 2006, 10:14
In de herhaling, want geen antwoord gekregen de eerste keer:
Op vakantie de luchtmasameter maar eens nagegeken, omdat ik de motor maar niet netjes kan laten lopen. Inderdaad, de stuwschijf was niet netjes gecentreerd, en ook niet helemaal recht. Kwalijker was dat het balansarm waarop de schijf hangt, niet goed geinstalleerd was. Dwz. het veertje dat de uitslag van de balansarm beperkt, zat scheef. Veertje eraf en er weer op ... dacht ik. Ik ben twee uur bezig geweest, kramp in mijn vingers, maar ik krijg dat veertje niet goed op zijn plaats. Op dezelfde klunsige manier maar weer teruggezet uiteindelijk. Eenmaal warm en op toeren loopt de motor wel, dus weer probleemloos thuisgekomen.
Hoe plaats ik dat veertje nu weer terug? Dat vertellen de Haynesen de Olving namelijk niet. Het lastigste is om de veer om de onderste draagarm te klemmen. Dat lukt van geen kanten.
B21E uit 78.
Op vakantie de luchtmasameter maar eens nagegeken, omdat ik de motor maar niet netjes kan laten lopen. Inderdaad, de stuwschijf was niet netjes gecentreerd, en ook niet helemaal recht. Kwalijker was dat het balansarm waarop de schijf hangt, niet goed geinstalleerd was. Dwz. het veertje dat de uitslag van de balansarm beperkt, zat scheef. Veertje eraf en er weer op ... dacht ik. Ik ben twee uur bezig geweest, kramp in mijn vingers, maar ik krijg dat veertje niet goed op zijn plaats. Op dezelfde klunsige manier maar weer teruggezet uiteindelijk. Eenmaal warm en op toeren loopt de motor wel, dus weer probleemloos thuisgekomen.
Hoe plaats ik dat veertje nu weer terug? Dat vertellen de Haynesen de Olving namelijk niet. Het lastigste is om de veer om de onderste draagarm te klemmen. Dat lukt van geen kanten.
B21E uit 78.