Topics: 7
8 November 2015, 00:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 November 2015, 02:43 door pepijnb.)
Af en toe en de laatste tijd hort ze (B23F) ÃÃn momentje, iets wat bij mijn weten duidt op een vuiltje. Ik gooi er maar weer een flesje injectorenschoonmaakspul in; doen jullie dat ook? en met (welke) regelmaat? En gisteren viel een gezoem op, dat kwam van het benzinepompje tussen het chassis. ¿Werkt die pomp continu of alleen bij starten? En is dat gezoem normaal (was me nooit zo opgevallen).
Dank jullie,
Pepijn
245-1993-Kleur 406- Bekleding 1950
Topics: 82
8 November 2015, 00:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 November 2015, 00:12 door Marc1970.)
Nee nooit maar ik rij dan ook op LPG. De Volvo heeft een serieus benzinefilter naast het 'pompje' dit is de hoofdpomp. Als ie harder moet werken door bv een verstopt filter gaat-ie herrie maken. Er gaat heel veel drab en roest in het filter maar vol is vol. Je kan hem eens terugspoelen met benzine voor de grap.
Andere oorzaak kan de benzinedrukregelaar voorop de injectorrail zijn, als die stuk is gaat de druk aardig omhoog (=meer werk), en krijg je af en benzine langs het lekkende membraan (=huppeltje).
Kijk in de vacuumslang naar de regelaar, daar mag geen benzine in liggen.
Leuke Spaanse vraagtekens heb je daar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 7
Marc1970 schreef:Leuke Spaanse vraagtekens heb je daar.
Ja, dat is een automatisme geworden, de ¿? en de ¡!
Ik ga morgen de vacuumslang en regelaar ontdekken. Bedankt alvast. ¡Gracias!
245-1993-Kleur 406- Bekleding 1950
Topics: 26
Wat betreft injectorreiniger: voordat ik het benzinefilter vervang rijd ik altijd eerst een tank met Forte Fuel System Cleaner op. Voor iets meer dan 2 tientjes krijg ik een flesje mee van de Volvo dealer in Houten. De eerste keer dat ik dat deed liep de auto veel beter, de laatste keer merkte ik weinig verschil. Echt vaak zal het wel niet nodig zijn, maarja, het heeft iets verslavends als het een keer een goed resultaat heeft gehad.
Topics: 26
Ik ben ook dol op injectorreiniger ! Lekker hoor. zo'n flesje van 15 euro. Tis niks anders dan kerosine. Nu is dat lastig om op Schiphol je jerrycan te laten vullen (komt 4.000 liter per minuut.) In kachels wordt het ook gebruikt: 20 liter voor 60 euro. Stel het volgende voor: is je fles je leeg? Vul hem voor 3 euro per liter.......... Google maar eens : Zibro brandstof.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029