Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
De laatste tijd zie steeds een kastanje rood/bruin metallic 240 turbo sedan staan in Enschede aan de Deurningerstraat, vlak bij de Aldi.
Is dit een "bekende" auto?
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Is het een extreem strakke?! Dan kan het die zijn die Groener (of zoiets?) uit Hengelo te koop had staan. Deze had 'm voor een maand of zo terug nog op z'n oprit staan, maar misschien verkocht?! Stond wel ergens een link van op 'die andere'...
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Nou, extreem strak...
Ik vind eerder het tegendeel. Links en rechts ontbreken stripjes etc. Het lakwerk is ook maar zozo (lijkt op een beunhaas-klus), het metallic effect is zeer gering.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Dan is het niet die ik bedoel
Heb trouwens nog wel bij een Scimitar GT of coupÃÂ
staan kijken van het weekend; gaaf ding!
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Divadi schreef:Heb trouwens nog wel bij een Scimitar GT of coupÃÂ staan kijken van het weekend; gaaf ding!
Welke?! Waar?!
Toevallig bij RoAd in Enschede?
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Aha; je kent 'm :wink: ; ken je dat bedrijf verder een beetje en is het wat?!
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Nou, kennen is een groot woord.
De eigenaar(?) is Rob Adolfs. Dat is een zoon van de autojournalist en taxateur Jan Adolfs. Met name senior was redelijk fanatiek met Scimitars. Beiden heb ik zo wel eens ontmoet.
Ik ken een paar verhalen over RoAd waar je minder vrolijk van wordt, maar ik ken ook de bron van die verhalen en die persoon is soms lastig in de omgang en veeleisend (Nee, ik ben het niet).
RoAd komt een beetje over als arrogante prutsers. Ze zitten aan de Zomerweg, bij Glanerbrug. Dat is vlakbij Sito (de Volvo specialist) en die hele buurt ziet er wat verlopen uit. Maar ja, dat is allemaal mijn eigen persoonlijke prive mening die geheel niet waarheidsgetrouw hoeft te zijn - zo daar heb ik mezelf weer even goed mee ingedekt.
Die Scimitar heb iok overigens nog nooit gezien, maar deze staat al een tijd te koop (zie speurders.nl). Ze hebben volgens mij zelfs twee Scimitar GT's te koop staan. En senior heeft (had?) er ook nog eentje.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Ik zal het maar toegeven

: Ik heb voor het eerst in m'n automotive carrière een auto naar een 'specialist' gebracht omdat ik er zelf niet uitkwam (ja, dat doet pijn :evil: !)...
Road tuning was het meest in de buurt en ik moet zeggen dat het me niet tegenviel; Die Rob is een aardige gozer (het is trouwensa een eenmanszaak) die verstand van zaken lijkt te hebben (met name op Range Rover gebied) en die in tegenstelling tot heel veel andere 'specialisten' juist niet arrogant over komt. Dat industrieterrein ken ik wel goed; het is niet helemaal up-to-date maar wel een goudmijn op onderdelengebied door een aantal old-school sloperijen dat daar zit.
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Zoals ik al zei, ervaring heb ik er niet mee. Ik kan alleen op mijn indruk afgaan.
Het zal wel weer zo zijn dat Rob Adolfs zo'n typische eenmanszaak persoon is. En dat klikt of niet. Misschien moet ik er ook maar eens op bezoek gaan om een gefundeerde mening te kunnen geven. De laatste keer dat ik hem gezien heb is al weer 6 / 7 jaar geleden.
Hij heeft een goede opleiding in Rover technioek, met name de V8. En hij houdt het al weer een tijdje vol als "Landy" specialist en dat met de dealer op de hoek (figuurlijk dan).
Was dat echt zo pijnlijk, dat je het zelf niet kon oplossen? Wat mankeerde er eigenlijk aan?
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Achteraf bleek het een combinatie van factoren te zijn; nadat 'ie volledig gestopt was (niet meer wou starten) bleek de ontsteking niet meer te werken. Daarop heb ik alle ontstekingsdelen vervangen en afgesteld maar startte 'ie nog steeds niet. Vervolgens wou ik de boel door gaan meten, maar bleek ik de verkeerde documentatie te hebben en bovendien ken ik de auto nog niet zo goed, dus toen maar besloten 'm weg te brengen (ook met het oog op tijd) naar iemand die dat wel doet. Nu blijkt dus dat de voeding van de brandstofpomp 'ergens' (zal wel bij een stekkerverbinding, die Rob overigens allemaal zo op kon noemen, zijn) spanning verliest, waardoor de brandstofdruk dus wat magertjes is; dat i.c.m. een rotte ontsteking zorgde vervolgens voor het niet meer willen starten...
Als het goed is is 'ie vanmiddag klaar, dus dan vergeten we dit maar weer zo snel mogelijk