3 September 2015, 20:24
Ik ben lui en heb geen zin om het uit of op te zoeken, dus wie kan mij vertellen welke van de buisjes aan het schutbord de aanvoer en welke de retour is? Ik gok bovenste aanvoer.
Aanvoer/retour?
|
3 September 2015, 20:24
Ik ben lui en heb geen zin om het uit of op te zoeken, dus wie kan mij vertellen welke van de buisjes aan het schutbord de aanvoer en welke de retour is? Ik gok bovenste aanvoer.
3 September 2015, 20:55
Van de airco? (voordat iemand je helpt aan de slangetjes voor de kachel)
3 September 2015, 21:00
Nee gewoon, van de kachel. Non airco.
3 September 2015, 22:09
Ben niet helemaal zeker, maar fluidisch-technisch is het beter om van onder te vullen, en van boven af te voeren bij het radiateurtje. Geeft minder kans op bellen en lucht.
Wrs dus onderste (op radiateur dan) slang aanvoer en boven afvoer.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
4 September 2015, 09:08
De vraag is of de buis die in de waterpomp zit en onder het uitlaatspruitstuk loopt, de pomp voedt of door de pomp op druk gezet wordt. Denk het eerste. Waar is Marc1970 aka "de cavalerie" als je hem nodig hebt.....
4 September 2015, 09:44
Arn02 schreef:Waar is Marc1970 aka "de cavalerie" als je hem nodig hebt..... ...."some say he eats redblocks for breakfast"...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
4 September 2015, 11:34
Ja waar die lange retourbuis voor is weet ik wel, voor de retour. Het warme water komt uit de cilinderkoptuut.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
4 September 2015, 12:15
OK dus vanuit kop door kachel naar lange buis die pomp voorkant redblock voedt.
De aanvoer vanuit kop gaat naar de kachelaansluiting met kraan neem ik aan?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
4 September 2015, 16:27
Die uit de kop gaat boven door het schutbord zie ik nu op een oude foto (ook te lui). In de auto maken die slangen nog een paar verwarrende buitelingen, geen idee, maar ik gok dat Volvo logica de klep in de afvoer (de 'koude' slang) zou doen belanden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|