19 July 2006, 07:50
Gisteren kwam een ex collega lang om mijn airco bij te vullen af te persen. Ik was al erg blij, want hij had nog een restje R-12 weten te vinden. Hij zou aan het eind van de middag komen, dus had ik nog de hele dag de tijd om de waterpomp te vervangen (deze lekte :x ). Heb ik net de oude pomp eraf, komt hij al voorrijden :oops:
Terwijl hij vast begon met een lektest van de airco, heb ik de nieuwe pomp geplaatst en koelsysteem weer gevuld. In de haast vergeten de geleidingskap om de ventilator te plaatsen en denk "dat doe ik wel als hij klaar is". Airco bijvullen en het gaat prima, behalve dat de persdruk van de compressor wat aan de hoge kant is door het ontbreken van de ventilatorkap. Ik heb het dan over plm 18 bar ipv 16 bar. Op het moment dat mijn ex colega tevreden is over de vulling van de airco (interieur is dan al een klein vriescelletje), een doffe klap, een hoop gesis en veel stank in de garage. :twisted:
Na onderzoek waar het vandaan kwam hebben we de conclusie getrokken dat de slang die van de aircopomp naar de radiateur loopt (hogedrukslang) geklapt is :evil:
:evil: Einde koel interieur :evil:
Ik moet de slang nog ff onder auto uitsleutelen om te zien wat er precies kapot is, maar aan de oliesporen in de motorruimte te zien is het terminaal (voor de slang dan)
Terwijl hij vast begon met een lektest van de airco, heb ik de nieuwe pomp geplaatst en koelsysteem weer gevuld. In de haast vergeten de geleidingskap om de ventilator te plaatsen en denk "dat doe ik wel als hij klaar is". Airco bijvullen en het gaat prima, behalve dat de persdruk van de compressor wat aan de hoge kant is door het ontbreken van de ventilatorkap. Ik heb het dan over plm 18 bar ipv 16 bar. Op het moment dat mijn ex colega tevreden is over de vulling van de airco (interieur is dan al een klein vriescelletje), een doffe klap, een hoop gesis en veel stank in de garage. :twisted:
Na onderzoek waar het vandaan kwam hebben we de conclusie getrokken dat de slang die van de aircopomp naar de radiateur loopt (hogedrukslang) geklapt is :evil:
:evil: Einde koel interieur :evil:
Ik moet de slang nog ff onder auto uitsleutelen om te zien wat er precies kapot is, maar aan de oliesporen in de motorruimte te zien is het terminaal (voor de slang dan)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986