Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tankdop lek?
Hallo allemaal,

Het is me al twee keer gebeurd dat, na een mooi bochtig weggetje met een lekker tempo, er benzine uit de vulopening lekt. Is er een terugslagklep op de benzinetank die stk zou kunnen zijn oid? De benzine lekt nu in het rubber bakje onder de vulopening en er hangt ook een zwart slangetje achter het achterwiel waar wat benzine uitdrupt.

Niet dat ik wil gaan racen met de 240 (19787, B230k), maar een paar leuke linkse bochten moet de tankdop toch wel kunnen hebben?

Overigens roest het ook aardig rondom de vulopening, kan ook n verband mee zijn - maar voor ik alles lostrek eerst maar even hier om raad vragen...
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
Antwoord
De vulpijp is een gegalvaniseerde pipa die niks met de rest vd vulopening te maken heeft. Er is ontluchting naar een koolstof reservoir, vooraan bij de bumper ergens. Eigenlijk een waterdicht systeem. Misschien lekt de dop zelf, er zit toch een rubber ring om ergens?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Dat isndus inderdaad het probleem, blijkt: de rubber ring in de tankdop is niet origineel waardoor de dop niet voldoende afsluit! Dat is eenvoudig op te lossen. Dank je wel Marc!
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)