Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lasser rvs
Ola,

Vooruitlopend op de aanschaf van een 2,5 Simons om aan de B230FK te knopen kwam er een nieuwe rvs racekat voorbij. 3" in de advertentie bleek helaas 2,25" in werkelijkheid.    

Is er iemand op het forum die deze flenzen eraf kan zagen en er een paar van 2,5" aan kan lassen ( rvs) dus met meteen een bung voor de lambada erachter. Of heb ik een kat in de zak gekocht? Is dees niet meer aan te passen? Kennen we een partij in het zuiden des lands die dat chique kan fixen?

Boedr, kan jij dat?

Hoor het graag!

Stefan.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
ik kan helaas (nog) geen RVS lassen, plannen zijn om binnen het jaar wel opleiding tig 1 te gaan volgen.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
onze smid 'om de hoek' doet het wel.. Ik heb trouwens vandeweek RVS aan staal gelast.. ging prima..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
edelmetaal aan metaal lassen zal ervoor zorgen dat het normale metaal vele malen sneller wegroest.
Daarom zitten er ook brokken lood aan een onderzeeër zodat die wegroesten en niet de onderzeeër zelf.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
nou, ben benieuwd.. is een stuk uitlaat.. ik heb anders nog wel wat daklood liggen, moedelood ook nu ik er aan denk..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Vaak genoeg rvs aan gewoon ijzer gelast of gewoon stalen pijp die wat verontreinigd was aan elkaar gelast met rvs toevoegdraad.
Vorig jaar een stabilisator stang van een andere auto doorgeslepen ingekort en met rvs tig weer aan elkaar gelast.
Ik kan wel rvs lassen in breda maar heb geen voorraad pijp en ander materiaal.
Als breda zuidelijk genoeg ligt en je neemt de spullen mee dan las ik het netjes aan elkaar.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
Kijk aan! Dank allemaal voor de reacties. Jammer Kevin, dan hou je de slechte plekken van de 245 voor komende winter tegoed.

Jerry, ik forens dagelijks door het Bredaasch. Weliswaar per rail... Moet lukken dan. Ik ga eens een paar pijpjes en rvs bung opsnorren en dan meld ik me weer! Super hoor!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
Helemaal goed, ik hoor het wel Smile
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gezocht: Lasser voor APK-Laswerkzaamheden Volvo 245 Turbo - Omgeving Oost Nederland Estoque 1 2.651 26 September 2013, 10:43
Laatste bericht: Ticcie
  Monteur/lasser/hobbyist die het leuk vindt om uit te leggen (tegen vergoeding) SaddieN 1 2.065 27 August 2012, 10:51
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)