Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
cvt probleem 460 ?
#1
Hallo, hoewel ik de 460 niet op volvolvo tegenkom toch maar proberen.
Heb een week geleden een 460 cvt gekocht en tussen het stilstaan en stoppen rijdt de auto prima maar als ik de pook na het starten in D zet slaat de motor vrijwel altijd af. De bak ontkoppelt blijkbaar niet van de motor. De motor draait stationair wel iets te snel en dat kan een heviger "klap" geven maar de motor slaat ook af als ik een noodstop moet maken en dat levert wel problemen op. Bij warme motor is het iets beter maar niet voldoende om hiermee te blijven doorrijden.

Is er op dit forum misschien iemand die mij in contact kan brengen met een monteur welke ervaring heeft met de cvt bak ?
Of anderzijds info kan geven waarmee ik het probleem kan oplossen ?
Hier in de buurt al een Volvo monteur om raad gevraagd maar het enige wat die zei was dat het stationair toerental te hoog was en tegenwoordig alles via computer uitgelezen werd maar de 460 levert niet zoveel info via obd.
Antwoord
#2
Helaas, van de Variomatic weet ik nog wel wat maar deze CVT zegt me niks. De variomatic had een centrifugaal koppeling, boven x rpm werd deze aangedrukt en het rijden kon beginnen, misschien heeft deze nog hetzelfde principe? Dan zou ik beginnen met het stationair omlaag te krijgen hoe dan ook.

Op dit forum misschien meer kans: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?...d590416a70

Aha, de stappenmotor schoonmaken, dat is een regelklep voor het stationair. Is een omleiding om de gasklep, met een stekker en twee slangen meestal. Kan je met wasbenzine en een wattenstaafje van zwarte aanslag ontdoen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Als het goed is heb jij er een zogenaamde E-cvt oftewel duwband bak in zitten.
Boven op deze bak zit aan de vliegwielzijde een koolborstel houder. Deze demonteren en kijken of de koolborstels niet versleten zijn.
Bij het rempedaal zit als het goed is een microswitch die ervoor zorgt dat de poederkoppeling stroomloos wordt en ontkoppelt. Werking van dit switchje controleren
Helpt dit allemaal niet dan is helaas de poederkoppeling van binnen verklontert en moet deze vervangen worden. En dat is een duur geintje.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)