Topics: 17
Beste forumleden,
ÃÃn van mijn snowcaps rammelt al lange tijd bij bepaalde snelheden/windomstandigheden.
De snowcap is compleet met klemmetjes en alles is heel. Toch krijg ik hem niet goed gefixeerd.
Iemand een gouden tip?
Topics: 26
Stukje zwart isolatietape op het brede stuk voorop naar onder de motorkap. Zie je bijna niks van.
Topics: 289
zit er in het midden nog een verstevigingsbruggetje..?
Topics: 289
hmm, maatje kleiner uiteraard dan de oude.. re.. maar, omdat er bij mij wat is afgebroken, en het ding sowiezo al trilde, ga ik een klein gaatje boren in de achterste, zodat ik een ty-rip erdoor kan halen, en ook onder de corresponderende ventilatierooster-spijl.. eerst daar onderdoor leggen, en dan het puntje door het geboorde gaatje, etc. beetje pielen maar met geduld kom je een eind..
Topics: 38
16 March 2015, 09:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 March 2015, 09:42 door Arjan..)
Bij de jouwe zou je een dun rupsje zwarte kit die elastisch blijft op de onderkant van de snowcap kunnen leggen. Eerst laten drogen voor je hem terugzet. Dit wordt dan een soort kussentje waar de snowcap op komt te liggen.
Bij het oude model heb ik het opgelost met ty-rips, ongeveer op de manier die Jambon beschrijft. Bij de nieuwe ziet dit er ws niet uit omdat je de middensteuntjes mist. Plaatjes bij het praatje:
Topics: 26
@Rhino Ik heb het even in rood aangegeven. Met zwart tape zie je het niet. Je zou het ook
aan de binnenkant van de kap kunnen doen.
Topics: 159
Ik heb destijds dit gedaan door (naast bevestiging met de originele clipjes) smalle reepjes te knippen van een rolletje tweezijdig tape van 3M. Ik heb het spul niet meer liggen maar het leek op een plakbandrolletje, maar dan dikker tape met groen folie erop, tweezijdig. Gekocht bij de bouwmarkt.
Vooral de hoekpunten goed vastmaken (tape op maat knippen, aan de binnenkant meer tape want dat zie je toch niet omdat dit aan de binnenkant van de snowcap zit.).De tape werkt als hechting en als kussentje tegen rammelgeluiden. Tape op maat knippen en met een platte schroevendraaier onder de gemonteerde snowcap drukken, daarna de snowcap goed aandrukken en klaar.
Bleef prima zitten ook na vele malen auto wassen en bij hoge snelheden (180km/u op de teller)
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Bedankt voor de reacties mannen.
Ik ga serieus even kijken of het met de tape gaat lukken!