Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kaartenbakmateriaal
#1
Ik probeer lijm te vinden voor wat barstjes in mijn kaartenbak. Voor PE en PP bestaat geen lijm volgens Bison. Voor ABS en PVC wel.

Wie weet van welk materiaal de kaartenbak is gemaakt?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#2
Superlijm lijmt in principe alles, voor PE en PP heb je er een aparte stift met voorbewerkspul bij (van Pattex) en dan werkt het weer. Maar het plakvlak is veel te klein. Ik heb er wel eens een polyestermatje achter geplakt. Dat ging aardig tot de volgende knie erin ging.

Ik gok dat het ABS is trouwens.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Ik kwam bij de collega's van het Mercedes-forum <a href=”http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=57&t=62961”> dit </a> tegen. Het lijkt me een moeilijke excersitie om het netjes te doen vandaar dat ik eerst maar even op jouw manier ga proberen! THNX!
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#4
Krijg die link niet goed maar als je het gedeelte vóór http eraf haalt, werkt ie wel.

Zat ook nog te denken er met ABS-lijm een stukje van hetzelfde materiaal achter te plakken. Heb je opeens wÃl een groot lijmvlak. Maar goed , dan moet ik eerst ontdekken of het ABS is ...

Lijkt me voor veel 240-rijders iets om te willen weten. Of ben ik de enige die last heeft van die barstjes?
; )
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#5
El cheapo solution: Ik heb destijds de barsten in mijn kaartenbakken aan de binnenkant geplakt met stevig (Akzo) tape. Werkt goed en de barst zie je daarna nauwelijks, de tape is sowieso niet zichtbaar.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
#6
Of langs de hele binnenkant een polyester matje erin zetten. Dat maakt de kaartenbak wat steviger.
Antwoord
#7
Herkennen kunststoffen.. Via vlamtest of uiterlijk. Vlamtest aub niet in de auto doen:

http://wsvkunststoffen.nl/herkennen-van-kunststoffen/

http://www.podtalplain.nl/fileadmin/Podt...ststof.pdf

Via die term zijn er meer hints te vinden. Zou goed ABS kunnen zijn? HDPE en PP zijn iha veel flexibeler en breken niet zo snel, PVC waarschijnlijk niet ivm vervelende eigenschappen bij verbranden. Nylon is het ook niet (te duur/goed), de doorzichtige vallen ook af, PS is meer wat voor verpakkingen. Dan hebben we de meeste bekende wel gehad.

Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#8
Wie wil mij een paar onbruikbare scherven van een kaartenbak opsturen? Kan ik de vlamtest mee doen en als het ABS is kan ik het lijmen.
Mocht dat niet lukken dan toch maar met tape o.i.d.

Bedankt voor de vele adviezen in ieder geval!
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)