Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Iemand "The Vanishing" gezien?
Deze film was gisteravond (30-06-06) op RTL5 om 20:30 uur. Een van de hoofdrollen was weggelegd voor een prachtige 245 of 265 Estate (ik heb hier nog steeds moeite mee Big Grin ).
De Volvo kwam veelvuldig in beeld, alleen jammer dat de eigenaar een verknipte moordenaar was die zijn slachtoffers levend begroef. Maar ja.

Slechte film, maar de Volvo maakte veel goed!

[Afbeelding: 019.jpg]
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Uitkijken voor die 245/265 rijders dus... :twisted:
Antwoord
Toch een 245???
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Zoals gezegd, in de USA is het wel eens wat anders dan in Europa.
Wat je ziet is een Volvo DL Stationcar (staat eigenlijk al op de klep hè).
Okee, ik doe niet flauw: zo te zien is het een (240)DL Stationcar modeljaar 1984 of 1985. Daar zit een 4 cilinder 2300 motortje in (111-116pk).
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
Ik heb 'm nog nooit gezien, die film - wel "Spoorloos", het Nederlandse origineel, met een mooie Peugeot 404 in het begin en zonder het zo typisch Amerikaanse happy end - maar het schijnt een nogal matige verfilming te zijn van "Het Gouden Ei" van Tim Krabbe, het meest gelezen - want dunne - boek onder scholieren... Ik vraag me af of de Volvo ongeveer dezelfde rol speelde als de Peugeot, wat grappig zou zijn omdat dit twee van mijn favoriete 'bereikbare' auto's zijn.

Edit: niet goed gelezen, hij was blijkbaar van Lemorne (heette die hier ook zo?) en niet van onze sympathieke hoofdpersoon... (In de Nederlandse versie reed de moordenaar geloof ik in een BX...)
Antwoord
MP schreef:Zoals gezegd, in de USA is het wel eens wat anders dan in Europa.
Okee, ik doe niet flauw: zo te zien is het een (240)DL Stationcar modeljaar 1984 of 1985. Daar zit een 4 cilinder 2300 motortje in (111-116pk).

Ja sorry MP. Je hebt (weer eens) gelijk. Het is inderdaad gewoon een DL. Maar het chassisnummer zal vast met 245 beginnen :roll: :roll: :roll: :wink:
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
De film is idd een matige remake van Spoorloos, wat ik wel mooi vond waren die automatische gordels in de deurstijl.

Charles
42 Dl 1975
Antwoord
Erik265 schreef:
MP schreef:Zoals gezegd, in de USA is het wel eens wat anders dan in Europa.

Ja sorry MP. Je hebt (weer eens) gelijk. Het is inderdaad gewoon een DL. Maar het chassisnummer zal vast met 245 beginnen :roll: :roll: :roll: :wink:

Dat klopt inderdaad, chassisnummer zal met 245 beginnen. Zie je nou wel dat je zelf het verschil wel ziet tussen een 245 en een 265?
(Je maakt 't wel moeilijk door steeds een Amerikaanse uitvoering eruit te pikken Wink )

Trouwens... dat klopt helemaal niet wat ik hier typ. Vanaf modeljaar 1981 zijn die VIN-codes voor Amerikaanse Volvo's helemaal anders, dacht ik. Het is iets van YV1AW...huppeldepup :roll:
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
Mijn zoon zat de film ook te kijken en kwam trouw pappie roepen Tongue Tongue

Ik heb hem wat foto's laten maken, heb ze nog niet gezien 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Charles schreef:De film is idd een matige remake van Spoorloos, wat ik wel mooi vond waren die automatische gordels in de deurstijl.

Ja, dat viel me ook al op. Hoe werkt dat precies?
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kent iemand de verklaring van deze sticker? Poelman 5 10.778 7 September 2015, 07:13
Laatste bericht: reinierverbeek

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: