Berichten: 1
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2015
Ik heb een V50 uit 2010 En wil hem laten tunen voor betere prestatie's en omdat ie dan nog zuiniger gaat rijden.
De vraag is alleen kan ik dan te maken krijgen met storingen in de toekomst ogf valt dat wel mee. De meningen lopen erg uiteen als ik het in mijn omgeving vraag. De een zegt zeker doen en weer een ander zegt zeker niet doen. Graag wil ik van een kenner advies.
Bij voorbaat dank.
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De kans dat je die kenners hier treft is aanwezig maar toch vrij klein. Het gaat op volvolvo vooral over achterwielaangedreven Volvo's. Veel meer mensen met V50's e.d. zitten op volvo-forum.nl
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.247
Topics: 173
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:En wil hem laten tunen voor betere prestatie's en omdat ie dan nog zuiniger gaat rijden.
Uit ervaring weet ik dat die 2 niet samen gaan.
Als je 40~50 pk extra krijgt ga je NIET zuiniger rijden; het is namelijk veel te leuk om snel weg te schieten bij een stoplicht of op de snelweg even een snelle tussensprint te maken.
Been there, done that.
Leuk is het wel, maar kost je 2x zo veel banden als voorheen en ook meer peut.
Ik zeg: Doen!
Berichten: 2.853
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Zuinigheid is hier op het forum een vreemd woord :lol:
Berichten: 868
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
zuinig heeft hier een andere betekenis
..
Voor mij persoonlijk:
1 op 10 is zuinig, 1 op 7 is normaal. (en ja dat is op benzine
)
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Daarom wil ik zelf geen 960 op benzine. Breda Steenwijk 1 op 5 en Deventer Meppen(D) net iets onder de 1 op 5
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km