Topics: 11
Mijn 245 van 1987 met een 230K motor heeft wat problemen met de loop. Na start problemen met een koude motor heb ik de bougies, verdelerkap, rotor en bougiekabels vervangen. De koude start verloopt nu zonder problemen zoals verwacht. Echter, zodra de choke weer helemaal teruggeduwd is loopt de motor niet lekker. Wanneer er gereden wordt met een gelijkblijvend toerental, schokt de motor in meer of mindere mate. Bij stationair lopen heeft de motor bijna de neiging om af te slaan. Er is geen probleem wanneer het toerental oploopt bij accelereren. Als ik de choke een klein stukje uittrek is het schokprobleem afwezig. In welke richting moet ik het zoeken? Stationair toerental verhogen, benzinepomp?
Topics: 4
Hoi Its boxy,
Wanneer is er voor het laatst gekeken naar het onstekingstijdstip, m.b.v. een stroboscoop? En wanneer zijn de kleppen het laatst gesteld?
Zou allebei bij kunnen dragen aan de schokkerige loop. Eventueel nog checken op het aanzuigen van valse lucht rond pakkingen bij de caburateur?
Mvg,
Sietse
Volvo V40 2.0 2004
VERKOCHT:S Volvo 244 GLT 1984 B23E
Topics: 125
Sietse schreef:Hoi Its boxy,
Wanneer is er voor het laatst gekeken naar het onstekingstijdstip, m.b.v. een stroboscoop? En wanneer zijn de kleppen het laatst gesteld?
Zou allebei bij kunnen dragen aan de schokkerige loop. Eventueel nog checken op het aanzuigen van valse lucht rond pakkingen bij de caburateur?
Mvg,
Sietse
Die B230K heeft een nogal gecompliceerde Carb. Die zou ik als eerste verdenken. Ik neem aan dat bij wisseling van alle ontstekings-spullen iemand serieus naar de tijdstippen heeft gekeken.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Topics: 82
De meeste carburateurproblemen zijn eigenlijk ontstekingsproblemen maar ik zou deze carb zeker even nakijken. Ik denk dat de motor stationair te arm loopt, misschien staat de CO veel te laag. Kan ook heel goed een luchtlek zijn, de voet van deze carb wil nogal eens verbuigen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 11
Bedankt voor de tips daar kan ik weer verder mee. Ik weet niet wanneer de ontstekingstijdstippen voor het laatst gecheckt zijn en de kleppen gesteld zijn. In ieder geval niet tijdens mijn bezit. Als sinterklaas eindelijk mijn haynes heeft gebracht wordt dit een mooi projectje om uit te vogelen in de winter. Even bekijken wat ik zelf kan doen en wat ik ga uitbesteden.
Topics: 58
Ik zou ook eens controleren of uw nadieselklep nog schakelt.