Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
waterlekkage
Hallo,

Vandaag heb ik mijn 240 een wasbeurt gegeven en toen ik de vloermatten eruit haalde bleek dat de vloerbedekking doorweekt was (ik heb kunststof vloermatten, dus ik had het nog niet eerder gemerkt....). Omdat ik eerder waterlekkage heb gehad via de voorruit dacht ik direct dat het water weer via de kitnaad van de voorruit naar binnen kwam. Ik heb dus de diverse kappen links onder het dashboard incl. de zekeringhouder verwijderd en met een zaklamp het een en ander bekeken. Omdat alles droog was onder de ruit leek het onwaarschijnlijk dat het weer via de (nieuwe) voorruit kwam. Toen ik met een plantensproeier het een en ander nat maakte aan de buitenzijde zag ik dat het water naar binnenkomt via 1 van de 3 bouten van het scharnier van het linker voorportier. Ik vind het nogal vreemd maar bij een nadere inspectie zag ik duidelijk sporen die door het langere lekken van water ontstaan moeten zijn. Onder het plaatje waar de bouten van het scharnier doorheen gaan (aan de binnenzijde van de auto dus) zit een soort plateautje van metaal. Het gelekte water dat via 1 van de bout gaten naar binnen komt blijft op dit plateautje staan. Als er maar genoeg water op staat, dan loopt het via de zekeringhouder naar beneden en hierdoor komt het water op de vloerbedekking in de auto.

Zoals gezegd vind ik het nogal vreemd. Alle 3 de bouten zijn gemonteerd, ze zitten vast zoals het hoort, waarom kan er dan toch water naar binnen komen??

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en er een oplossing voor heeft gevonden? Of is er iemand die weet of er iets mist, wellicht een rubber ring ofzo?

Ik hoor het graag!
Antwoord
dat had ik precies zo in m'n 142, daar is nooit iets veranderd. En het is staal op staal dus niet echt dicht (meer) Het beste wat ik kan verzinnen is het betreffende scharnier los van de body, klein beetje open houden, siliconen-carterpakking (zwart, is een soort spuitbus met een tuutje..) ertussen, even laten aandrogen en dan de boel weer monteren. Heb je meteen een pakking. Kun je later met een papiermesje oid fatsoeneren. Het blik van de A-stijl is daar dubbel, dus het kan geen kwaad om later daar nog wat vettigheid aan de binnenzijde aan te brengen met als doel dat het e.e.a. penetreerd en niet allerlei ellende veroorzaakt tussen het blik..!

de bouten voor spatbordmontage zitten daar ook verstopt..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik heb er geen oplossing voor, maar vond een plaatje van de bewuste plek.

Misschien heb je er iets aan?
(Btw, wel de rechterkant van een UK-auto)

[Afbeelding: IMGP0022.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
@Jambon: bedankt voor de tip. Ik had zelf ook al het idee iets met kit of zo te gaan doen. Vloeibare pakking is misschien nog wel een beter idee.

@Rob: de foto laat inderdaad de locatie zien die ik bedoel. Het lijkt erop dat bij de auto op de foto er ook water naar binnen is gekomen via de boutgaten gezien de roest op het metalen plateautje onder de boutgaten van het scharnier. Ook onder de rubber afdichtingsdop boven het scharnier zijn sporen te zien.

In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik ga er mee aan de slag!
Antwoord
je zit niet ver weg zie ik..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Nee, Drunen en Loon op Zand liggen dicht bij elkaar..........
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)