Berichten: 59
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2012
Rij nu rond met een B18 kop op een B20E onderblok, da's ook niet alles.
Wie heeft er nog een direct te monteren B20 kop in de aanbieding? Gewoon voor Twin SU.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 59
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2012
Eh, blok gekocht zonder E maar met B18 kop.
Wist toen ook niet dat het een E blok was.
Zou weinig kilometers hebben. Dat was misschien ook wel zo, maar het was regelmatig even gestart om m soepel te houden heb ik later geconcludeerd. Alles was versleten, behalve de oliepomp.
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Maar het verschil tussen een B20A / B20B / B20E / B20F zit toch in de toepassing van de cilinderkop?
Bij mijn weten zijn alle B20 onderblokken gelijk.
Maar goed, daarmee heb je nog geen B20 kop...
Er staat er hier een te koop
http://link.marktplaats.nl/m824407124 (laatste foto).
Is een laat type cilinderkop met dus ook al de grotere kleppen net als de B20E/F.
Ken de verkoper niet, maar heb
toen ik hem spotte wel info gevraagd.
Hij vraagt er 100 euro voor.
Het zou een kop met geharde zittingen zijn aldus de verkoper.
Als dat zo is (wel checken door klep verwijderen en zitting bekijken), dan is het een koopje.
Anders wellicht ook wel leuke optie voor dat geld als de kleppen inderdaad mooi hoog liggen.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
oudevolvo schreef:Maar het verschil tussen een B20A / B20B / B20E / B20F zit toch in de toepassing van de cilinderkop?
Bij mijn weten zijn alle B20 onderblokken gelijk.
Maar goed, daarmee heb je nog geen B20 kop...
Er staat er hier een te koop http://link.marktplaats.nl/m824407124 (laatste foto).
Is een laat type cilinderkop met dus ook al de grotere kleppen net als de B20E/F.
Ken de verkoper niet, maar heb toen ik hem spotte wel info gevraagd.
Hij vraagt er 100 euro voor.
Het zou een kop met geharde zittingen zijn aldus de verkoper.
Als dat zo is (wel checken door klep verwijderen en zitting bekijken), dan is het een koopje.
Anders wellicht ook wel leuke optie voor dat geld als de kleppen inderdaad mooi hoog liggen.
daar zou ik dan zeker voor gaan, injectorgaten afdichten en voor een beetje meer koppel, als je dat wilt, een E nokkenas, tenzij die er al in zit..
Berichten: 59
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2012
Er zitten nog een extra gaten in een E onderblok, voor een temperatuurcompensatiedinges.
Heb trouwens in delft een kop aangeboden gekregen van Keter, ga ik zondag heen.
Ik zie ook geen injectiegaten in de kop van MP?
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Zag ik ook niet, dus afdoppen is niet nodig.
Maar inderdaad, de carterpan van een B20E/F heeft een extra sensor aansluiting.
Mooi dat je zo snel alweer voorzien bent.
Berichten: 59
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2012
Oudevolvo, jij bent toch Lars? Heb ik bij jou een M47 gescoord 1 1/2 - 2 jaar geleden? (gevalletje AAAD; Age Affected Attention Disorder)
Berichten: 59
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2012
En die sensor die ik bedoel zit in het blok zelf, niet in de carterpan. Hot start compensatie voorziening als ik het me goed herinner
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Klopt, ik ben Lars. Zou kunnen, heb toen wel m'n 240 spul weggedaan waaronder m'n drie M47's met mechanische telleraansluiting. Zit ie al ergens onder?
Maar die temperatuur compensatie unit zit in de kop. Ben nu wel benieuwd naar die aansluiting. Heb je een foto?