Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cardanas 164
Onder mijn 164 zitten op de achteras twee slangklemmen waarmee iemand de as heeft proberen af te stellen.
Ik begrijp hoe je hiermee enigzins kunt balanceren. Lukt echter niet goed: de as blijft zeer vervelend trillen. Ik krijg hem niet goed.
Aan de banden ligt het niet. Zomer of winter of een andere reserveset eronder maakt geen enkel verschil.
Zo te zien zitten er de originele assen onder. Hoe kan ik zien of deze niet fout in elkaar zijn geschoven?
Zitten er geen merktekens op? De kruislagers zitten volgens het boek prima in lijn.
Moet ik 180 graden draaien en hopen dat het dan mogelijk wel klopt?
Of moet ik het liever zoeken in nieuwe rubbers achter, zodat de achteras weinig speling kan opnemen (kantelen)?
Antwoord
Je kunt hem een keer draaien, maar slangklemmen hebben 'een' gewicht en heb je geen controle over. Wat is de satus van alle onderdelen? Als het allemaal behoorlijk oudbakken is zal het nooit perfect meer kunne presteren. De as kun je uiteraard laten balanceren, dan weet je het zeker, anders gaat er op termijn altijd wel een lager kaduuk.. Er zit een vutter in Limburg die de as reviseert voor een lage prijs ..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Dank voor je reactie.

Het enige dat niet strak meer onder de auto zit zijn de dikke rubber silentblocks.
Voor de rest voelt alles vrij strak. Kruiskoppelingen zijn verder goed. Graag wil ik weten waar de revisieman zit. Nijmegen grenst aan Limburg dus dat is geen grote afstand.

Groet.
Antwoord
Rin schreef:Dank voor je reactie.

Het enige dat niet strak meer onder de auto zit zijn de dikke rubber silentblocks.
Voor de rest voelt alles vrij strak. Kruiskoppelingen zijn verder goed. Graag wil ik weten waar de revisieman zit. Nijmegen grenst aan Limburg dus dat is geen grote afstand.

Groet.
ga ik voor je informeren, is al weer even terug dat ik um gebeld heb
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)