24 February 2014, 11:59
Goededag,
Ik ben Arjan Andriessen A_A dus
41 en sinds ik bewust ben van auto's een voorkeur voor volvo's.
Toen ik in 1998 mijn lease auto in moest leveren heb ik mijn droom auto gekocht, een Volvo 245 uit 1984 met Airco en CC. Er zat een B230A in met een 5 versnellings handbak.
Na 2 jaar heb ik die auto verkocht en heb ik een aantal andere auto's gereden.
Een vw Transporter T3 1.6Td, een opel vectra, een citroen BX, een volvo 340, een Opel Omega, een Mercedes 406, een Volvo 66, een Hyundai Lantra en toen een Volvo 945.
Deze 945 heb ik maar 2 maand gehad, die was zo slecht dat het apk formulier te klein was voor alle gebreken. Ik had hem voor nop gekregen in ruil voor wat ict klussen, dus geen punt.
Toen in juni 2011 m'n huidige 940 sedan gekocht. In middels heb ik sinds vorige week daar zelf 100000 km mee gereden en staat de teller op 358000 km.
Ondertussen al veel aan gedaan, waaronder de kop vervangen na een verbrande klep.
Maar, zoals gezegd, altijd dacht ik nog aan m'n eerste volvo, die 245.
Regelmatig dat ik even op de rdw site keek om te zien of ie nog bestond en ja, hij bestond nog steeds maar apk verlopen in 2005.
Dus ik vermoede dat ie in delen ergens was, of ergens in een schuur stof stond te happen.
Vorige week toch maar het bedrijf gebeld waar ik hem in 2000 aan verkocht had, met idee, je kunt niet weten.
Hun wisten aan wie ze hem verkocht hadden en met 15 minuten kreeg ik een telefoontje, de huidige eigenaar vind goed als je hem belt en, hij wil hem verkopen.
Over toeval bestaat niet gesproken.
Ik moest van uit Zwolle toch al naar Leerdam en was die dag ook nog in de buurt dus terwijl ik eigenlijk nooit die kant opga.
Meteen de eigenaar gebeld en uitgelegd, hoe en wat.
Nou, hij moet weg dus kom maar langs.
Zaterdag middag 17:45 stond ik na 14 jaar weer bij Olly (zo heet ie) net zo mooi als toen ik hem in 2000 weg deed, de roest plek die ik wist, op de achterklep onder het nummer bord was bij gewerkt
De lekkende waterpomp was gefixed. Helaas was de airco nu wel stuk.
Wat bleek, de huidige eigenaar had hem gekocht, en tot 2004 er mee gereden. Teller stand nu iets over de 4 ton.
Maar in 2004 had hij een andere auto gekocht en deze was sindsdien de schuur niet meer uit gekomen.
en nu de man op leeftijd komt begon hij zijn auto's op te ruimen, dus, wat bied je en wanneer neem je hem mee.
Ehh, nou eh, onverwacht een auto kopen is iets wat niet perse in mijn budget valt en zeker zonder overleg met de vrouw altijd wat lastig
Dus wat over en weer geboden, tot dat de man zei, nou het is simpel dit bedrag wil ik.
Mij eigenlijk wat te veel voor iets wat eigenlijk puur een emotie is, je eerste volvo hoeveel mensen krijgen die kans om zo'n auto na 14 jaar terug te kopen.
Maar gaf de eigenaar aan, ik maak de deal beter, hou dat bedrag in gedacht en loop mee.
Ehh ok, dus ik loop achterhem aan naar een andere schuur, kijk zegt ie, hier hem ik precies de zelfde 245 uit 1983.
Die zit bij de koop in, en omdat ik omruim krijg je alle 2 serie onderdelen die ik heb er bij.
Tja, mooi aanbod, maar jullie weten allemaal hoe groot een 245 is en 2 van die wagens en onderdelen, pfff
Dus met de man afgesproken dat ik na zou denken, en hem de volgende dag terug zou bellen.
Tja,
in kort, ja ik koop Olly terug en ja heb de vrouw moeten beloven dat auto 2 zo snel mogelijk verkocht wordt, in onderdelen of compleet als ie maar vlot weg gaat.
Ow en ik moet mijn eigen reserve auto weg doen. Niet heel raar, ik heb een vw polo 1988 voor reserve staan, als een klus uitloopt hebben we een ruil auto
Dus tja, al met al heel apart maar ook heel bijzonder, een 245 totaal roest vrij , maar dus wel al 10 jaar stil staand.
De 2e 245 staat al sinds 2000 stil.
Nu alleen kijken hoe ik ze ophaal en dan kijken hoe ik mijn 245 rijdend krijg, stel mij voor dat alle rubber slangen wat minder zijn en dan kijken dat ik nummer 2 vlot kwijt raak.
Nummer 2 heeft automaat, dus kan zijn dat ik die even in olly zet, rij graag automaat vandaar.
Nou ja, zo dus
Dus nu mij hier aangemeld voor info mbt 240's enzo.
Ben met de 940 al wel een eind met klus kennis, kopwissel kan ik, veren, remmen, al zulk soort dingen al gedaan dus moet met de 240 ook goed komen.
Heb nog geen foto helaas van de 240's maar die komen wel!
Bijgevoegd wel een foto van mijn 940 sedan.
[ATTACH=CONFIG]2364[/ATTACH]
Ik ben Arjan Andriessen A_A dus

41 en sinds ik bewust ben van auto's een voorkeur voor volvo's.
Toen ik in 1998 mijn lease auto in moest leveren heb ik mijn droom auto gekocht, een Volvo 245 uit 1984 met Airco en CC. Er zat een B230A in met een 5 versnellings handbak.
Na 2 jaar heb ik die auto verkocht en heb ik een aantal andere auto's gereden.
Een vw Transporter T3 1.6Td, een opel vectra, een citroen BX, een volvo 340, een Opel Omega, een Mercedes 406, een Volvo 66, een Hyundai Lantra en toen een Volvo 945.
Deze 945 heb ik maar 2 maand gehad, die was zo slecht dat het apk formulier te klein was voor alle gebreken. Ik had hem voor nop gekregen in ruil voor wat ict klussen, dus geen punt.
Toen in juni 2011 m'n huidige 940 sedan gekocht. In middels heb ik sinds vorige week daar zelf 100000 km mee gereden en staat de teller op 358000 km.
Ondertussen al veel aan gedaan, waaronder de kop vervangen na een verbrande klep.
Maar, zoals gezegd, altijd dacht ik nog aan m'n eerste volvo, die 245.
Regelmatig dat ik even op de rdw site keek om te zien of ie nog bestond en ja, hij bestond nog steeds maar apk verlopen in 2005.
Dus ik vermoede dat ie in delen ergens was, of ergens in een schuur stof stond te happen.
Vorige week toch maar het bedrijf gebeld waar ik hem in 2000 aan verkocht had, met idee, je kunt niet weten.
Hun wisten aan wie ze hem verkocht hadden en met 15 minuten kreeg ik een telefoontje, de huidige eigenaar vind goed als je hem belt en, hij wil hem verkopen.
Over toeval bestaat niet gesproken.
Ik moest van uit Zwolle toch al naar Leerdam en was die dag ook nog in de buurt dus terwijl ik eigenlijk nooit die kant opga.
Meteen de eigenaar gebeld en uitgelegd, hoe en wat.
Nou, hij moet weg dus kom maar langs.
Zaterdag middag 17:45 stond ik na 14 jaar weer bij Olly (zo heet ie) net zo mooi als toen ik hem in 2000 weg deed, de roest plek die ik wist, op de achterklep onder het nummer bord was bij gewerkt

De lekkende waterpomp was gefixed. Helaas was de airco nu wel stuk.
Wat bleek, de huidige eigenaar had hem gekocht, en tot 2004 er mee gereden. Teller stand nu iets over de 4 ton.
Maar in 2004 had hij een andere auto gekocht en deze was sindsdien de schuur niet meer uit gekomen.
en nu de man op leeftijd komt begon hij zijn auto's op te ruimen, dus, wat bied je en wanneer neem je hem mee.
Ehh, nou eh, onverwacht een auto kopen is iets wat niet perse in mijn budget valt en zeker zonder overleg met de vrouw altijd wat lastig

Dus wat over en weer geboden, tot dat de man zei, nou het is simpel dit bedrag wil ik.
Mij eigenlijk wat te veel voor iets wat eigenlijk puur een emotie is, je eerste volvo hoeveel mensen krijgen die kans om zo'n auto na 14 jaar terug te kopen.
Maar gaf de eigenaar aan, ik maak de deal beter, hou dat bedrag in gedacht en loop mee.
Ehh ok, dus ik loop achterhem aan naar een andere schuur, kijk zegt ie, hier hem ik precies de zelfde 245 uit 1983.
Die zit bij de koop in, en omdat ik omruim krijg je alle 2 serie onderdelen die ik heb er bij.
Tja, mooi aanbod, maar jullie weten allemaal hoe groot een 245 is en 2 van die wagens en onderdelen, pfff
Dus met de man afgesproken dat ik na zou denken, en hem de volgende dag terug zou bellen.
Tja,
in kort, ja ik koop Olly terug en ja heb de vrouw moeten beloven dat auto 2 zo snel mogelijk verkocht wordt, in onderdelen of compleet als ie maar vlot weg gaat.
Ow en ik moet mijn eigen reserve auto weg doen. Niet heel raar, ik heb een vw polo 1988 voor reserve staan, als een klus uitloopt hebben we een ruil auto

Dus tja, al met al heel apart maar ook heel bijzonder, een 245 totaal roest vrij , maar dus wel al 10 jaar stil staand.
De 2e 245 staat al sinds 2000 stil.
Nu alleen kijken hoe ik ze ophaal en dan kijken hoe ik mijn 245 rijdend krijg, stel mij voor dat alle rubber slangen wat minder zijn en dan kijken dat ik nummer 2 vlot kwijt raak.
Nummer 2 heeft automaat, dus kan zijn dat ik die even in olly zet, rij graag automaat vandaar.
Nou ja, zo dus

Dus nu mij hier aangemeld voor info mbt 240's enzo.
Ben met de 940 al wel een eind met klus kennis, kopwissel kan ik, veren, remmen, al zulk soort dingen al gedaan dus moet met de 240 ook goed komen.
Heb nog geen foto helaas van de 240's maar die komen wel!
Bijgevoegd wel een foto van mijn 940 sedan.
[ATTACH=CONFIG]2364[/ATTACH]