Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouwen fitting 5W/21W
Wie heeft er weleens een fitting van de verlichting omgebouwd van een 5W of 21W aansluiting naar zon dubbele lamp (duplo of achter-/remlicht lamp) van 5W/21W?
Zijn er volvo (achter)lichten die geslachtofferd kunnen worden?

Een oplossing die ik had was het solderen van 2 draadjes aan het lampje lampje zelf (en de fitting laten wat het is), maar dat is zo onhandig met vervangen.
Antwoord
Zijn de fittingen niet gewoon losse plastic gevalletjes die in de behuizing geklemd zijn? Dus dat je er in kan klemmen wat je maar wil?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
de oude zijn metaal, de latere idd kunststof. Zoek even in mijn topic, ik heb het min of meer al gedaan./.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:de oude zijn metaal, de latere idd kunststof. Zoek even in mijn topic, ik heb het min of meer al gedaan./.
http://volvolvo.nl/forum/topic,6167.msg1...#msg124295

Als het inderdaad zo simpel is het alleen nog een kwestie van zoeken naar een passend fitting'kje.
Antwoord
ik vind de stalen het handigst, anders moet je dat gat gaan namaken inclusief exentriekje voor de bevestiging, kan wel natuurlijk... je hebt alleen een paar incomplete lampen nodig.. denk dat ik de operatie nog een ker uitvoer zodat ik ook 4x lamp / remlicht heb, alshetmaar achter hetglaspast zeg maar.. en met gloeilampen is dat best kritisch, anders smelt het lampglas..
Antwoord
Geweldige documentatie heeft volvo online eigenlijk:
[Afbeelding: pg76b.jpg]
https://www.customers.volvocars.com/owne...b.htm#pg60

Heb nog niet gevonden hoe de fittingen zijn vastgemaakt in de behuizing.
Antwoord
deze kun je klikken, ik heb het ook gedaan bij mijn 242. hele onderste rij bij beide lampen voorzien van dubbele fittingen
Antwoord
ah, nieuw model..
Antwoord
neenee, '75-er 242 met die platte achterlichten. die plastic kokertjes kun je uit de spiegel klikken
Antwoord
Ok, nice. Zoiets was inderdaad het plan. Nog even kijken wat de apk-regeltjes zeggen, omte kijken wat het precies gaat worden.
Waar heb jij die fittingen toen vandaan gehaald carlo?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Radio ombouwen van boven naar onderin socrates 2 3.390 14 February 2018, 14:07
Laatste bericht: asterix

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: