Topics: 7
Goede link, daaruit blijkt dus dat de echte versies dus inderdaad met platte motorkap en Europese koplampen uitgevoerd zijn.
Overigens: de advertentie op Marktplaats heeft dat zinnetje over dat homologatiemodel en 500 stuks etc rechtstreeks gekopieërd van de site van Thom de Jong.
Topics: 9
BartWillem schreef:Goede link, daaruit blijkt dus dat de echte versies dus inderdaad met platte motorkap en Europese koplampen uitgevoerd zijn.
Overigens: de advertentie op Marktplaats heeft dat zinnetje over dat homologatiemodel en 500 stuks etc rechtstreeks gekopieërd van de site van Thom de Jong. 
Sterker nog, volgens het antwoord van de verkoper is deze gelijk geïmporteerd door Thom de Jongh met de Flathood die er nog staat. Volgens de verkoper kon hij niet aantonen dat het eentje uit de 500 serie was.
Had niet anders verwacht, eigenlijk verteld hij gewoon een leugen! En dat is jammer.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Topics: 41
als het een echte homologation turbo is moet je dat aan chassis nummer kunnen zien
heeft laatst een heel stuk in de intovolvo gestaan over dit fenomeen.
Zou het wel zien zitten een 242 met 250 pk ;D
Ben ook bang dat er "veel" nep worden aangeboden.
volgens mij stond in die intovolvo ook hoe het chassis nummer moet zijn om een echte homologation 242 turbo te zijn.
Iemand die toevallig het blad heeft liggen en het even wil inscannen?
edit: die van marktplaats is dus 100 nep ;D
ik denk dat de verkoper zelf een beetje "homologated" is ;D
Topics: 27
Wat niet wegneemt dat het een mooie auto is !.
Volgens de verkoper vorig jaar ingevoerd via Thom de Jong, toch niet de eerste de beste.................
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Topics: 41
oehoeboeroe schreef:Wat niet wegneemt dat het een mooie auto is !.
Volgens de verkoper vorig jaar ingevoerd via Thom de Jong, toch niet de eerste de beste.................
Ja sorry maar niets is minder waar echt een heel stoere 242
oehoeboeroe schreef:Wat niet wegneemt dat het een mooie auto is !.
Ik vraag 't me af.

Bij mijn weten zei die man toen dat de auto geruild zou worden met zijn Golf Cabrio (waarom zou een autobedrijf 1 op 1 ruilen?) en ik dacht dat die auto vorig jaar ook niet bij de stand van Thom de Jong was maar van een particulier (auto was toen net ingevoerd of moest nog ingevoerd worden).
Topics: 4
Homologatie, of niet.
Als je een 242 turbo zoekt, wat zegt dat gehomologeerde dan ???
Ik zou, als ik een 242 turbo zocht, zelf gaan kijken(voor deze vraagprijs)
En dan nog, homologatie is volgens mij zeker geen 5-á 6000 euro waard.
Topics: 27
Van het homologatiemodel met de flatnose zijn er maar 500 gemaakt, dus behoorlijk zeldzaam.........maar eigenlijk vind ik die andere neus mooier :-\
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Topics: 9
BartWillem schreef:Goede link, daaruit blijkt dus dat de echte versies dus inderdaad met platte motorkap en Europese koplampen uitgevoerd zijn.
De serie die naar de US zijn verscheept dus niet.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
volvorider2 schreef:De serie die naar de US zijn verscheept dus niet.
In het artikel staat: The vehicles which stayed in the US were changed back to standard 1983 Turbo specs in these areas, although the Group-A Turbos sold here did retain the GT springs, a factory intercooler, and the 242-style European front end sheetmetal.
Hmm staat inderdaad niet bij dat de lampen hetzelfde zou zijn als die van Europese versies, maar met het front bedoelen ze sowieso de normale grille + normale "platte" motorkap. Dus niet die met de opstaande/6-cilinderneus.