Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
242 turbo !!!
#11
Goede link, daaruit blijkt dus dat de echte versies dus inderdaad met platte motorkap en Europese koplampen uitgevoerd zijn.

Overigens: de advertentie op Marktplaats heeft dat zinnetje over dat homologatiemodel en 500 stuks etc rechtstreeks gekopieërd van de site van Thom de Jong. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#12
BartWillem schreef:Goede link, daaruit blijkt dus dat de echte versies dus inderdaad met platte motorkap en Europese koplampen uitgevoerd zijn.

Overigens: de advertentie op Marktplaats heeft dat zinnetje over dat homologatiemodel en 500 stuks etc rechtstreeks gekopieërd van de site van Thom de Jong. Tongue

Sterker nog, volgens het antwoord van de verkoper is deze gelijk geïmporteerd door Thom de Jongh met de Flathood die er nog staat. Volgens de verkoper kon hij niet aantonen dat het eentje uit de 500 serie was.
Had niet anders verwacht, eigenlijk verteld hij gewoon een leugen! En dat is jammer.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Antwoord
#13
als het een echte homologation turbo is moet je dat aan chassis nummer kunnen zien
heeft laatst een heel stuk in de intovolvo gestaan over dit fenomeen.
Zou het wel zien zitten een 242 met 250 pk ;D

Ben ook bang dat er "veel" nep worden aangeboden.
volgens mij stond in die intovolvo ook hoe het chassis nummer moet zijn om een echte homologation 242 turbo te zijn.
Iemand die toevallig het blad heeft liggen en het even wil inscannen?

edit: die van marktplaats is dus 100 nep ;D
ik denk dat de verkoper zelf een beetje "homologated" is ;D
Antwoord
#14
Wat niet wegneemt dat het een mooie auto is !.
Volgens de verkoper vorig jaar ingevoerd via Thom de Jong, toch niet de eerste de beste.................
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Antwoord
#15
oehoeboeroe schreef:Wat niet wegneemt dat het een mooie auto is !.
Volgens de verkoper vorig jaar ingevoerd via Thom de Jong, toch niet de eerste de beste.................

Ja sorry maar niets is minder waar echt een heel stoere 242 Big Grin
Antwoord
#16
oehoeboeroe schreef:Wat niet wegneemt dat het een mooie auto is !.
Volgens de verkoper vorig jaar ingevoerd via Thom de Jong, toch niet de eerste de beste.................
Ik vraag 't me af. Wink Bij mijn weten zei die man toen dat de auto geruild zou worden met zijn Golf Cabrio (waarom zou een autobedrijf 1 op 1 ruilen?) en ik dacht dat die auto vorig jaar ook niet bij de stand van Thom de Jong was maar van een particulier (auto was toen net ingevoerd of moest nog ingevoerd worden).
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#17
Homologatie, of niet.
Als je een 242 turbo zoekt, wat zegt dat gehomologeerde dan ???
Ik zou, als ik een 242 turbo zocht, zelf gaan kijken(voor deze vraagprijs)
En dan nog, homologatie is volgens mij zeker geen 5-á 6000 euro waard.
Antwoord
#18
Van het homologatiemodel met de flatnose zijn er maar 500 gemaakt, dus behoorlijk zeldzaam.........maar eigenlijk vind ik die andere neus mooier :-\
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Antwoord
#19
BartWillem schreef:Goede link, daaruit blijkt dus dat de echte versies dus inderdaad met platte motorkap en Europese koplampen uitgevoerd zijn.

Overigens: de advertentie op Marktplaats heeft dat zinnetje over dat homologatiemodel en 500 stuks etc rechtstreeks gekopieërd van de site van Thom de Jong. Tongue

De serie die naar de US zijn verscheept dus niet.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Antwoord
#20
volvorider2 schreef:De serie die naar de US zijn verscheept dus niet.
In het artikel staat: The vehicles which stayed in the US were changed back to standard 1983 Turbo specs in these areas, although the Group-A Turbos sold here did retain the GT springs, a factory intercooler, and the 242-style European front end sheetmetal.

Hmm staat inderdaad niet bij dat de lampen hetzelfde zou zijn als die van Europese versies, maar met het front bedoelen ze sowieso de normale grille + normale "platte" motorkap. Dus niet die met de opstaande/6-cilinderneus. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Intressant Volvo motorblokje! 16v ethanol turbo?!?! job245 0 1.982 28 October 2012, 22:06
Laatste bericht: job245
  245 turbo bunne 5 4.396 28 August 2012, 15:00
Laatste bericht: Boele
  volvo 240 turbo groep A edwin 2 3.623 15 September 2008, 22:20
Laatste bericht: kaasie
  PP's 740 Turbo op eBay PP! 8 7.911 20 March 2008, 01:12
Laatste bericht: Jelmar
  242 B6304 Twin turbo... pierre 7 5.071 23 December 2007, 15:09
Laatste bericht: Jelmar
  Volvo 240 Turbo gespot TheSaint77 18 12.002 21 December 2006, 20:47
Laatste bericht: Davey Baksteen
  245 Turbo in Parijs... favroom 7 5.603 16 November 2006, 10:38
Laatste bericht: TheSaint77
  Turbo (GLT) uit 88? teygeler 22 12.926 25 October 2006, 12:15
Laatste bericht: TheSaint77
  240 GLT Turbo deusjevo 57 24.524 15 September 2006, 08:23
Laatste bericht: TheSaint77
  240 Turbo KAB 3 3.618 11 April 2006, 13:02
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)