Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ruitenwissermotor
Om de mousse vanachter de ruitenwissermotor te halen heb ik de motor (3 schroeven) losgekoppeld en de fiche ook losgekoppeld. Ik heb de motor wat weggetrokken (zonder demontage) van het schutbord en daarna terug gemonteerd.

Nu na montage werkte de ruitenwissermotor niet meer.

Ik heb even gemeten: massa van schroeven OK
spanning op 1 klem continu
spanning op de overige 3klemmen na inschakelen

Ik heb dat klepje links even opengedaan, dat zag er ok uit en wat de contacten opgekuisd.
Daarna heb ik de magneten rechts gedemonteerd daar zag alles er ook ok uit.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? (de ruitenwissermotor schiet niet ingang, probleem ligt niet bij mechanisme)
Antwoord
De boutjes kunnen op zich wel massa geven maar de motor staat via rubbertjes geïsoleerd t.o.v. de carrosserie.
Heb je gezien dat er vanaf het alu motorhuis een dun massatripje loopt naar ÃÃn van de onderlegringen M6?
Anders kan je zelf even een massadraadje improviseren tussen huis en carrosserie.

succes
Antwoord
Dit soort ongein kom ik steeds vaker tegen, je geeft antwoord en hoort er nooit meer wat van.....
Niet dat dit gevalletje veel tijd vergde maar het is er ÃÃn uit een reeks (van verschillende posters)

Jammer want de lust om te delen neemt wel wat af zo.
Antwoord
ja joh, misschien is hij op vakantie. misschien heeft hij geen tijd en kijkt hij later...

zijn nog zat mensen over die tips en adviezen wel waarderen ;D
Antwoord
t' gaat ook niet om dit specifieke geval, t'is meer een constatering in z'n algemeen.

of ik moet het net treffen dat ik veel mensen tref die nog net even voor hun zeiltrip rond de wereld een vraag stellen ;D ;D
Antwoord
Beste,

@240diesel:Allesins bedankt voor de tip.
Ik heb wel nog geen tijd gehad om mijn ruitenwissermotor te onderzoeken. Mijn auto staat niet thuis maar is in een garage gestald. Tijdens de week en sommige weekends heb ik geen tijd om eraan te werken.
Het zal dit weekend zijn dat ik ernaar kijk. Ik heb de vraag gesteld om verschillende reacties te krijgen in de hoop dat er een antwoord inzit die een oplossing bied.

Hopelijk voelt u zich toch geapprecieerd.
Antwoord
Ik voel me zelf vereerd ;D

Even zonder gekheid ik snap je situatie, ik had ook gewoon een apart topic moeten starten zoiets als;
"worden jullie ook zo moe van doodlopende topics?" en had het niet aan jouw topic vast moeten koppelen.
Excuses voor mijn gedrag.

In z'n algemeenheid denk ik wel dat het tussentijds reageren je wel aan meer reacties helpt;
-iedere reactie "kickt" het topic weer omhoog
-je geeft blijk van interesse in de door jou gestelde vraag

succes in elk geval ;D

groet, Jan
Antwoord
Heel juist wat je verteld.

Belangrijkste is dat we vele goede jaren Volvorijden kunnen hebben.
Antwoord
De ruitenwissermotor is terug ok.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Ruitenwissermotor volvo 240 KKB 2 777 15 July 2024, 21:06
Laatste bericht: KKB
  ruitenwissermotor achter demonteren Boet 1 833 2 September 2023, 10:25
Laatste bericht: Marc1970
  ruitenwissermotor voor wakka 4 4.856 7 March 2018, 21:14
Laatste bericht: wakka
  Ruitenwissermotor achterraam muurvast martien van moorten 2 2.790 1 January 2016, 16:40
Laatste bericht: martien van moorten
  Demonteren ruitenwissermotor achter martien van moorten 3 3.854 1 January 2016, 16:05
Laatste bericht: martien van moorten
  Ruitenwissermotor Amazon Rob 3 4.034 20 December 2013, 12:30
Laatste bericht: Rob
  Ruitenwissermotor piept enorm Doeke Dobma 1 2.425 14 February 2012, 07:13
Laatste bericht: roger2401990
  Ruitenwissermotor volvorider 1 2.268 21 January 2012, 12:20
Laatste bericht: Marc1970
  Ruitenwissermotor achter doet het niet SaddieN 8 6.882 1 September 2009, 16:24
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)