Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
tikkende injectoren, de lpi of benzine injectoren?
rails haal je los met 2 schroefjes en dan moet de benzine meteen in het rond sproeien. ik ben toch benieuwd of de lpi en benzineinjectoren bij het starten misschien samen inspuiten en daardoor slecht start
Berichten: 55
Topics: 1
Lid sinds: May 2005
242-turbo schreef:tikkende injectoren, de lpi of benzine injectoren?
rails haal je los met 2 schroefjes en dan moet de benzine meteen in het rond sproeien. ik ben toch benieuwd of de lpi en benzineinjectoren bij het starten misschien samen inspuiten en daardoor slecht start
Waarom zou je de rail loshalen? Er zit op de rail een ventiel. Met een drukmeter zou je zo de druk kunnen meten. Heb je geen meter dan kun je het stiftje van het ventiel even indrukken. Het laat zich raden wat er dan moet gaan gebeuren.
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
bijdehand timen. leuk de druk meten, waar het hier om gaat is of er meteen benzine de kamer in gaat. daarom zeg ik rails eraf halen en kijken wat ie doet
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Ik heb gisteren op benzine gereden en vanochtend sloeg hij direct aan. hierbij hield i het gaspedaal op de bodem. normaaal zit ik er niet aan. het verschil is nu dat ik de motor gisteren op benzine heb uitgezet en niet op lpg. wellicht kan ik dit verklaren omdat ik gelijk brandstofdruk heb? dat zou kunnen wijzen op een pomp? de hoofdpomp doet het, de intank kan ik niet horen.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
dan zou ik even de laatste stap uitvoeren die jerry omschreven heeft, kan goed zijn dat je intankpomp kapot is. is maar een klein dingetje maar zorgt er oa wel voor dat je benzine op druk blijft
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Nou het verhaal werd vanmiddag wel erg spannend ineens. Ik reed weg en de auto startte direct, ik blij, want benzinedruk ok, toen dacht ik "ik zet em nu over op gas, kijken wat ie doet". dat heb ik geweten.
Toen ik even moest wachten om van de parkeerplaats af te draaien zag ik een vlam onder de auto vandaan komen vergezeld van een luide knal en een hoop rook onder de kap..... brand. auto uit en kap open, ik kon nog net de vlammen uitblazen. met de schrik nog in de benen dacht ik. brandstoflek..... :o lpg of benzine?
even later heb ik met de schakelaar van de lpi installatie uit weer gestart, en op benzine geen probleem, gelukkig. een keer de knop omgezet en er spoot meteen uit twee injectors een hoop lpg, gelijk weer omgezet en het hield weer op.
toch wel veilig genoeg om naar huis te rijden, op benzine geen probleem meer gehad.
Dat wordt dan toch de lpg-specialist denk ik, dat ga ik verder niet zelf doen
blij dat ie niet is uitgefikt :-\
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
een geluk bij een ongeluk noemen ze dat! vlammen uitblazen is dan wel weer heel stoer :o ;D
succes bij de gasboer, ik zou dat inderdaad maar even aan hem overlaten. geen bekabeling verbrand verder? nog schade?
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
voor zover ik nu kan zien is er geen schade aan kabeltjes, dat lpg brand snel op. tja, het heeft natuurlijk wel wat gelekt over kabels etc.
Waar ik wel erg van ben geschrokken is dat er geen veiligheidsklep oid in die installatie zit die de aanvoer afsluit bij een plotselinge drukverandering???
ik koop toch ook maar eens een brandblussertje denk ik. al zal je zien dat je het vervolgens nooit zal gebruiken.
ook erg blij dat het mij gebeurd is en niet bij vrouw en kids :o
ik zal de afloop ook melden...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Vervelen doe je je niet, da's duidelijk.... :

Wel duidelijk is waar je de oorzaak van je verhaal moet zoeken.
Succes.
Martin
`88 245, B230K, M47
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
brandblusser zouden ze verplicht moeten stellen bij de apk, net zoals dat veiligheidshamertje.
de enige veiligheid bij lpg is jou gezonde verstand, bij een gaslek meteen de sleutel uit het contact. je gasrelais voor en achter gaan dan dicht.