Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Misschien heel stom maar ik heb het zelf gehad.... Zit er nog wel voldoende benzine in??
LPI bij mij start eerst op benzine om daarna vanzelf over te gaan op gas. als er dan weinig benzine in zit start hij ook slecht!!!
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
sterker nog, ik heb hem pas nog volgetankt, ik heb het wel eens gehad hoor, leeg staan, de brandstometer geeft het gas aan en het benzinepeil moet je op de gok bijhouden, dit x is dat het niet.
ik heb de klap op het relais geprobeerd, het maakte niet uit, helaas
ik ruik wel wat benzine dus er is wel iets aan de hand, misschien verzuipt ie wel..
ik heb ook de computer gereset door de polen los te maken en tegen elkaar te houden, maakte ook niet uit.
ik hoor de brandstofpomp goed zoemen, die is ook niet aan het twijfelen...
tja, lambda lampje heeft een keer gebrand en nu niet meer..
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
handig om te weten welke code hij gaf, weet je die?
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
hoe bedoel je code?
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Je kunt de foutcodes laten uitlezen via de obd2 stekker die onderin je middenarmsteun zit onder een dekseltje.
De vroegere 940 serie kon je zelf uitlezen via het kastje onder de motorkap.
Heb je wel een vonk of heb je dat nog niet gecontroleerd?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
daar heb je een uitlees apparaatje voor nodig, de garage in mijn dorp heeft die ook niet.
ik heb wel een vonk, maar hij slaat pas na tien tot twintig seconden starten aan...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Kun je je installatie geforceerd op gas starten? of tijdens het starten zorgen dat hij geforceerd op gas gaat en niet op benzine?dan kun je weer wat uitsluiten..
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
gaan je injectoren meteen open? even de rails loshalen en starten maar...
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
pepijnwk schreef:Kun je je installatie geforceerd op gas starten? of tijdens het starten zorgen dat hij geforceerd op gas gaat en niet op benzine?dan kun je weer wat uitsluiten..
volgens mij gaat dat niet met een g3 lpi of ik weet niet hoe ik dat moet doen
@carlo: ik hoor wel het getik van de injectoren, zegt dat genoeg?
haal ik gemakkelijk even de rails los? en dan sproeit de benzine in het rond? als het goed is?
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Nee jou instalatie (Vialle lpi) kan je niet op lpg starten.
Dat vind ik dus het enigste nadeel van de instalatie.
Als de auto loopt rijd hij dan verder wel goed op benzine?
Geen vermogen verlies inhouden bij vermogen vragen?
Als hij wel inhoud dan kan er een brandstofpomp kapot zijn.
Dan duurt het ook langer voordat je benzine bij de motor is en gaat hij inhouden omdat hij
benzine te kort komt.
Er zit er 1 onder de auto zo ongeveer onder je kont als je achter het stuur zit.
En er hangt er 1 in je benzine tank.
Die laatste is wat lastiger te controleren maar je kunt hem horen draaien als je heel goed luistert.
Das dus makkelijker met zijn tweeën.
Wil je zekerheid dan moet je de benzine slang losmaken voor de tweede pomp onder de auto en kijken
of er benzine uitstroomt.
Dit doe je het beste niet niet rokend.
Ps als de motor aanslaat brand het groene lampje van je overschakel knopje dan knipperend groen of
constant groen?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970