Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reparatie reservewielbak: half of heel?
#21
deze..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#22
Ik vind een puntlasboortje helemaal niks, leuk voor een paar puntlasjes maar als je ze dagelijks gebruikt mag je ze evenredig vervangen :Smile

Ik heb o.a. ook een Cebora 155 staan, weliswaar iets omgebouwd maar prima auto's mee te restaureren, en je kan er ook nog eens een stukje massief tot een mm of 3 á 4 mee lassen als huis tuin en keuken klusje Wink
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
#23
Ik ben ook geen vriend geworden van mijn puntlasboortje. Maar... hoe verwijder je ze dan een beetje netjes? Ik pel nu het te verwijderen stuk af en slijp de restanten vlak. Risico is dat het goede stuk ook kan verbuigen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#24
Ok, truukje (niet doorvertellen aan de rest van de leden ;D )
Slijp met een afbraam schijf op de puntlassen tot je bijna door de plaat heen bent, pak het uiteinde met een combinatie tang en draai deze rond, je pelt hem heel makkelijk af door de kracht van het oprollen van de plaat om de combinatie tang Wink

Daarna restanten afvlakken met powerfile Smile
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
#25
Goede tip! Deze volgorde ga ik komende week uitproberen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#26
Ok, moderator! De tip mag weg.... Tongue ;D
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
#27
:-*
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#28
Lasklus Nederland schreef:Ok, moderator! De tip mag weg.... Tongue ;D

Eigen fouten mag je zelf verwijderen, andermans fouten verwijder ik alleen als ze de regeltjes overschrijden. 8)
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#29
Ja zo haal je puntlassen weg. Andersom kan ook, vooral als het al een beetje voorgeroest is. Dus draai en trek de lassen er gewoon af, daarna even vlakslijpen.

Met de Cebora kan je ook prima dikke profielbalken lassen, het dikste wat ik gelast heb was een 3 cm dikke trekstang van een paardenkoets.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#30
Maar een las cursus is echt een aanrader vind ik.
Ik heb zelf een metaal bedrijf gehad en ik ben genoeg koekenbakkers tegen gekomen
die hele mooie lasjes konden leggen die niet vast zaten.
Zogenaamde plaklassen zijn dat zonder inbranding.
Het lijkt me wel fijn als je zeker weet dat je nieuwe dorpels ook op alle lassen vast zit in plaats van de helft.
En met een simpel handkapje kan je prima lassen hoor.
Dat hoeft echt niet met een dure electrische lashelm.
Een goede electrische lashelm is wel heel erg gemakkelijk dat wel.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstoelen reparatie 240 chrisvhout 2 1.282 3 May 2023, 22:55
Laatste bericht: chrisvhout
  kant en klaar reparatie plaatwerk 740 Kogelman 6 3.439 18 November 2020, 09:24
Laatste bericht: BartJu
  Iemand met een 240/260 met half leer? A_A 2 3.040 2 August 2014, 23:42
Laatste bericht: jos245
  244 1980 portieren: reparatie of vervanging. Hoe en wat? Wimme 3 3.006 15 October 2012, 13:32
Laatste bericht: Gerald
  doppen reservewielbak Kogelman 0 1.228 9 October 2011, 15:13
Laatste bericht: Kogelman
  Deur scharniert heel zwaar lourens 6 3.124 14 March 2010, 12:17
Laatste bericht: lourens
  combined unit reparatie 240diesel 5 4.879 23 May 2008, 20:43
Laatste bericht: TheSaint77
  kachel reparatie volvo 940 met ecc superD 1 3.185 10 November 2007, 00:12
Laatste bericht: a.huis
  kompleet wiel in reservewielbak? henqui 5 3.990 20 October 2005, 23:01
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)