Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
grote voordeel is het niet roesten en lekken van de sponning, in "85 is de vooruit van m'n 142 vervangen met gebruik van de kunststof versies, en gelukkig 0 roest in de sponning, maar ja, was toen "net" 13 jr oud..
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Een goed idee dus om die te vervangen voor kunstof. Maar als ik het goed begrijp heb je dan dus ook een andere ruit nodig? bijv. vaneen 2-serie (Als ik het verkeerd begrijp, niet :o )
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Precies dat zou het mooiste zijn. Gelijk over naar kunstofklemmetjes en een mooie strakke geruisloze strip.
In een ander topic las ik dat de ruiten zo goed als altijd herbruikbaar zijn (als ze heel blijven

) en de maatvoering niet echt boeit als je plakruiten wilt houden.
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Alle ruiten kunnen in alle jaargangen geplakt worden. De iets grotere ruit zal wat beter afsluiten als-ie geplakt wordt, omdat-ie meer overlapt met de sponning.
De lijst die op de plastic klemmetjes gaat is nog niet vlak, alleen de 4e lijst (die van de Polar) is plat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
en die past er prima in heb ik begrepen, je moet alleen zwart willen..