30 August 2010, 13:50
Hallo, in juli ben ik trots eigenaar geworden van een Volvo 144 uit 1968! Ik ben 21 jaar en dacht nu wordt het tijd voor een Volvo, dat is namelijk met de paplepel ingegoten. Na wat zoeken kwam ik deze Volvo 144 (b18, LPG) tegen, ondanks de minimale onderhoud historie toch maar de gok gewaagt.
Hij rijdt heerlijk en voor de 'looks' zie de volgende foto's:
![[Afbeelding: 4832182406_2b349d048d_z.jpg]](http://farm5.static.flickr.com/4086/4832182406_2b349d048d_z.jpg)
![[Afbeelding: 4832181298_15e203a607_z.jpg]](http://farm5.static.flickr.com/4148/4832181298_15e203a607_z.jpg)
![[Afbeelding: 4831573403_37c07bc728.jpg]](http://farm5.static.flickr.com/4130/4831573403_37c07bc728.jpg)
Er zijn echter wel een paar gebreken omhoog gekomen, deze week zal er een nieuwe radiateur in komen, er komt er eentje van de 240 in, deze passen ook en zijn goedkoper. De remleiding lekt onder de auto en er zit een rare tik in de rembekrachtiger, misschien versleten?
De compressie is erg laag, dit kan betekenen of een koprevisie of een versleten motor. Is het mogelijk een B18 blok te laten uitboren tot een B20, of is dit veel prijziger dan een gereviseerd blok?
Verder wat kleine mankementen rechts voor bij de passagierstoel ligt vaak een plasje water na een stevige regenbui. Ook de zekering voor het groot licht en alarmlicht smelt constant dus ik verwacht ergens kortsluiting.
Verder ben ik er blij meer en ik zal jullie op de hoogte houden, heb waarschijnlijk wel wat vragen de aankomende tijd!
Hij rijdt heerlijk en voor de 'looks' zie de volgende foto's:
![[Afbeelding: 4832182406_2b349d048d_z.jpg]](http://farm5.static.flickr.com/4086/4832182406_2b349d048d_z.jpg)
![[Afbeelding: 4832181298_15e203a607_z.jpg]](http://farm5.static.flickr.com/4148/4832181298_15e203a607_z.jpg)
![[Afbeelding: 4831573403_37c07bc728.jpg]](http://farm5.static.flickr.com/4130/4831573403_37c07bc728.jpg)
Er zijn echter wel een paar gebreken omhoog gekomen, deze week zal er een nieuwe radiateur in komen, er komt er eentje van de 240 in, deze passen ook en zijn goedkoper. De remleiding lekt onder de auto en er zit een rare tik in de rembekrachtiger, misschien versleten?
De compressie is erg laag, dit kan betekenen of een koprevisie of een versleten motor. Is het mogelijk een B18 blok te laten uitboren tot een B20, of is dit veel prijziger dan een gereviseerd blok?
Verder wat kleine mankementen rechts voor bij de passagierstoel ligt vaak een plasje water na een stevige regenbui. Ook de zekering voor het groot licht en alarmlicht smelt constant dus ik verwacht ergens kortsluiting.
Verder ben ik er blij meer en ik zal jullie op de hoogte houden, heb waarschijnlijk wel wat vragen de aankomende tijd!

Volvo 144 '68