Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hoesje over remzuiger
Ik ben mijn achter remklauwen (ATE) aan het reviseren. Nu probeer ik de nieuwe stofhoesjes op hun plek te krijgen, maar dit krijg ik niet voor elkaar.
Nu twijfel ik tussen of ik het niet op de juiste manier doe, of dat ik de verkeerde rubbertjes heb gekregen. De oude (helemaal weggeteerde) hadden een draadring die mooi in de het gleufje viel. De nieuwe hebben een ring van een metalen stripje (geen rek).

Heeft iemand een idee? Ik hoor het graag!
Antwoord
er zijn verschillende diameters, er zit wel degelijk verschil in. als je 38mm bussen hebt en je hebt 36mm besteld gaat dat nooit passen
Antwoord
Dat lijkt er wel op, althans; 2mm lijkt me erg veel... Deze set lijkt erg universeel te zijn voor ATE remklauwen achter. http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=1175.

Morgen maar even bellen met Nordicar.

Antwoord
:o

wat zijn ze toch weer duur

ik heb me vergist, zou moeten passen. aan de voorkant heb je 36 en 38mm, achter is er als het goed is alleen 38mm. meet dat eens op?
Antwoord
ik meet diameter 48mm op het hoesje. Dit klopt ook met de cilindermaat van de klauw. Theoretisch moet het kloppen. In de praktijk is hier ff anders of moet ik echt met een tang de boel forceren? Ben bang dat ik de boel beschadig. Ook de klemring vind ik merkwaardig. De oude is een draad met een open einde. Deze is zo te voelen uit een geheel en is een strip, dus kan niet mooi achter het randje vallen. :-\

Antwoord
@ 242-turbo; Voor de volledigheid, het zuigertje/bus is idd 38mm. Dit is wat jij bedoelde?!
Antwoord
zeg maar carlo hoor

ja inderdaad, 38mm op de zuiger. je moet inderdaad een draad hebben met open einde, zo verkoop ik ze ook. niets forceren, als het niet normaal past moet je het terug brengen zeg ik altijd. als je iets forceert kun je het niet meer retourneren
Antwoord
Dank voor de info Carlo!

dan heb ik vermoedelijk de verkeerde... keerringertjes passen wel prima... morgen ff bellen met de leverancier!

Antwoord
Mijn fout! Sad Ik was in de vooronderstelling dat ik achter ATE-klauwen had. Dit blijken toch Girling klauwen te zijn. Hier gaat het dus mis!
Antwoord
de 2 serie's met ate achter kun je op 1 hand tellen....
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: