Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
In verband met constant loslatende sluitingen van de tochraampjes gebruik ik
deze daardoor sluit het raam niet meer goed aan op het rubbert. Daardoor ontstaat dan weer lekkage en fluiten enzo... (spiegellijm van bizon met gaasje)
Maar nu zit ik te twijfelen om de raamstijlen van de
142 te vervangen met het
nieuwere model of die van een vroege
242 (met de chrome spiegels)
Maar in hoeverre is die bevestiging nou hetzelfde? En het binnenwerk van de deur zelf, het raammechanisme zeg maar?
Het liefst laat ik de deuren zelf gewoon hangen en zet ik alleen de raamstijlen over natuurlijk...
En het tochtraampje heeft natuurlijk wel zn charmes...
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Bij de 200 zijn de stijlen van staal en gelast. De 142 uit 1974 is maar op een paar punten verschillend dus waarschijnlijk zit het daar ook gelast.
Het raampje maakt wat herrie (net als de rest vd auto) maar is wel functioneel, als het echt heet is is het de enige manier om wat koele lucht op je gezicht te krijgen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Hmm... dat zou wel jammer zijn...
Draai jij dan dat ruitje zo ver naar buiten dat dan echt lucht hapt?
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Tuurlijk. De onderste schroef zit door en door die houdt hem heus wel. Dwars op de rijrichting en nog wat verder. Daar moet dan wel aan gedacht zijn bij het monteren vd spiegels...
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 228
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2008
Bison heeft een glaslijm, waarmee de bevestigingen op het glas goed te doen zijn. Goed schuren, ook het glas, vetvrij maken en een paar seconden in de zon. Schaduw doet niet voldoende UV. Werkt goed.
De 240 serie en de 140 vanaf modeljaar 1974 heeft inderdaad stalen gelaste kaders. Met anders geplaatste spiegels.
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Die lijm heb ik.
Maar door de hitte was de lijm gesmolten en lag het klemmetje op de vloer

De lijm was ook helemaal gaan druipen ???
@marc: Zo krijg je inderdaad wel wat wind naar binnen ja

ben alleen bang dat dan de andere klemmetjes ook weg zijn
Berichten: 228
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2008
Hitte? Waar ben je geweest?
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
ik erger me al 2 maaden ;D
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
er zijn vervangende exemplaren welke om het ruitje vallen, lange geleden had ik het zelfde probleem. Destijds leverde
IPD deze, ik verwacht dat er inmiddels meer zijn nu. Ik heb ook exemplaren gezien welke met een lijstje om de hoek van het raampje vallen, duidelijk een periode artikel. Ik heb nu ook weer soortgelijk materiaal, ook weer anders en net zo oud als de auto, het is / was dus geen hedendaags probleem..!
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ja eh, het is natuurlijk wel de bedoeling dat je de ijzeren klemmetjes even van de ruiten haalt voor je ze uitklapt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969