Topics: 2
Hoi,
Iemand ervaring met het aanpassen van de pook?
Er gaat een M47 in m'n project (Duett)
Heb al een tunnel van een 240 om om te bouwen anders past de bak niet in de body.
Nu wil ik de oude lange pook van de M40 graag behouden, zodat het er origineel uitziet.
De wisseling lang/kort is tijdens de 140-serie door Volvo uitgevoerd, dus graag iemand uit die wereld die er verstand van heeft.
Ben benieuwd !!!
Keep them old tanks rollin'
Topics: 69
Een tijd geleden heb ik hier ergens (maar waar??) een topic over gelezen.
Toen heb ik zelf deze foto opgeslagen als voorbeeld:
De manier waarop de M40/M41 is voorzien van een lange of korte pook is eigenlijk totaal anders.
Daar is het gewoon een kwestie van de deksel uitwisselen.
Om een M47 met lange pook te krijgen, moet je zelf een stangenstelsel maken.
Check ook deze Amazon bij Volvo Klassiekers
http://www.volvo-klassiekers.nl/html/amazon5469ej.htm
Topics: 289
dan heb je het over een M40 / 41 bij een 140. Zal niet makkelijk gaan vrees ik, ik verwacht dat je het deksel van je oude bak niet op de M47 krijgt, en das dan alleen het deksel..
Ik heb een M46 in de 140 zitten, ik had al een korte pook, voorheen in de vorige 140 een lange, mijn voorkeur is een korte. Ik begrijp dat je een origineel beeld wilt behouden, maar als je eenmaal een korte (pook..) gewend bent is het toch wel errug fijn.. als je een beetje handig bent kun je zelfs een console in de juiste stijl maken en dan wordt ie wel heel luxe.. (is maar een gedachte)
je kunt even op de
Tinustechniek site kijken, daar staat eea op, alleen van kort naar lang weet ik zo niet..
Topics: 289
ah, dus toch, dat plaatje ken ik ook..