Topics: 35
Ik overweeg om de vierkante koplampen van mijn bolide te vervangen door ronde. Ronde ogen lijken nu eenmaal dat tikje mÃ
Ã
r retro ;D
Nu kan ik een set op de kop tikken en heb ik daar ook een plaatje van weten te verkrijgen.
Maar ik heb het idee dat deze twee koplampen twee verschillende versies zijn en m.a.w. geen deel uitmaken van Ã
Ã
n set. (Ja, ik weet ook wel dat links en rechts verschillend zijn, maar kijk bv. maar naar het "Volvo"logo onderaan). Het zal wel passen.. maar.. neurotisch perfectionistisch als ik ben stà à t het niet

Zijn dit twee verschillende bouwjaren, ofzo?
Topics: 289
zo te zien verschillende productiejaren, en het glas verschilt, dat zou voor mij het belangrijkste zijn. Zit er bij een 200 zo'n frame aan vast of kan de lamp nog los. In dat geval kan er noegnoeg elke 160mm lamp in zolang de bevestiging maar overeen komt... In die jaren reedt bijna alles met ronde rond (?)
Topics: 85
Links en rechts zijn 100% hetzelfde bij de ronde koplamp. Deze zijn duidelijk van een ander bouwjaar/producent.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Links en rechts zijn 100% hetzelfde bij de ronde koplamp.
Echt? Is het dan ook APK-afkeur als de originele worden vervangen door deze ronde, (wegens andere lichtopbrengst en -spreiding)??
Topics: 85
Alle koplampen geven hetzelfde lichtbeeld, met een knik omhoog vanaf het midden:
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/6994E810-..._12_01.jpg
Als er hetzelfde bolletje inzit is de opbrengst ook hetzelfde.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Ah so..
Ik ga maar afzien van dit setje koplampen, tenzij de verkoper toch nog ergens twee dezelfde glaasjes heeft, natuurlijk.
Ik heb er geen idee van of het frame er aan vast zit of niet. Lijkt me dat het anders met een beetje handigheid wel aan te passen valt, mocht dat nodig zijn. Bij de vierkante kan het glas in ieder geval wel helemaal apart los.
Topics: 33
glas kan bij die ronde zeker niet los. ik heb nog een setje liggen, zal straks even kijken
marc, apk eisen bij rubicon in belgie zijn misschien anders dan in nl
Kan nog meevallen met de keuring hier, als ik zo lees dat de verschillen nog wel mee vallen.
Ik heb een mailtje terug van de verkoper (Scantech): de ene koplamp is Bosch, de andere Cibie (?).
Scantech zou de koplampen ook nog helemaal nieuw en origineel hebben liggen. 47,2 euro stuk/kant. Lijkt me interessanter.. temeer omdat de tweedehandsjes niet zo hÃÃl veel minder kosten..
Topics: 163
http://www.artaparts.nl/ heeft ze volgens mij ook. In mijn herinnering een stuk goedkoper (ook immitatie).
Ik heb ondertussen een bestellingske geplaatst bij Scantech. Ik heb slechte ervaringen met imitatie, dus het was nieuw of tweedehands. Op de site van artaparts zag ik ze niet onmiddellijk staan, maar de rechthoekige koplampen die ze hebben, zijn anders ook niet zo goedkoop. Voordeel met Scantech is dat ik kan profiteren van binnenlandse verzendingskosten