13 July 2010, 10:40
Titel zegt al veel.
Mijn 164 wil ik de voorkant zo laag mogelijk van hebben.
Wat is hier daar de beste optie voor? (en niet de duurste).
|
164 maximaal omlaag, wat is de beste optie?
|
|
13 July 2010, 10:40
Titel zegt al veel. Mijn 164 wil ik de voorkant zo laag mogelijk van hebben. Wat is hier daar de beste optie voor? (en niet de duurste).
13 July 2010, 10:45
je bedoeld vast "zo laag als de Nederlandse drempels toestaan" Ik zou zeggen 40mm en verlagingveren gebruiken. Op TB worden regelmating ringen uit de originele veren gesneden, maar dat gaat hiet allemaal richting APK onwaardig. Bovendien mogen de veren niet los in de schotels staan bij maximaal uitveren (controlepunt)...
Mijn auto is 30 mm gezakt, en ik had problemen met de uitlaat (hangt er goed onder) op 185/65-15 banden, die zijn iets lager dan standaard, dus je kunt zeggen dat de auto op dat moment -40mm stond...
13 July 2010, 11:11
Ja, heb je een punt. Het heeft wel iets om over de drempels te komen.
50 mm verlagings veren dan, hij staat op 195 banden en deze zijn te goed om anderen om te leggen. Verder ben ik nog echt een leek, waar kan ik die veren het beste aanschaffen?
13 July 2010, 11:18
-50 is er niet (regulier). Voor een 140 is er -30 en -40. Bij mij zit -30 tusen de triangels voor nog vast bij uitveren, -40 zal net aan zijn. -50 zul je waarschijnlijk moeten laten draaien, ik zou het niet doen, we wonen niet in US...
er zijn een paar aanbieders in NL, de mijne heb ik al 25 jr, geen idee welk merk.. soms wordt er nog wel eens iets gebruikt aangeboden..
13 July 2010, 11:27
Als ik het niet mis heb dan zijn de veren van een 144 identiek. Toch?
13 July 2010, 11:35
ja daar is natuurlijk iets voor te zeggen.
13 July 2010, 12:16
Ik heb gisteren een zweeds topic gelezen over het afzagen van de veren.
deze link gaat ernaartoe met google translate Volgens mij kan je niet-progressieve veren best inkorten (F=C*U). Veel mensen kopen HDveren om deze vervolgens in te korten; stugger maar toch lager.
13 July 2010, 12:48
als je stug voor lief neemt, er zijn verlagingveren (welke..?) die zo gedraaid zijn dat ze ook een stukje comfort behouden, maar neemt altijd af naarmate ze korter worden. Het laatste wat je wilt is een "huppelende" auto, denk er aan dat de schokbrekers ook aandacht behoeven. Je kunt de bestaande technisch gezien gewoon gebruiken maar aan gezien het allemaal wat sneller in en uit gaat veren is de juiste combi aan te bevelen. Als je de "juiste" richting op gaat kan het niet echt meer voor weinig..
13 July 2010, 12:55
DopdeDouwer schreef:deze link gaat ernaartoe met google translate ..dit vindt ik nou typisch een geval van "zaag maar tot het niet meer lukt", sommige antwoorden iig, dat is tijd en geld verdoen.. is typisch het TB gedrag als je dat soms leest. Is altijd leuk om te experimenteren, maar het moet wel veilg blijven, en bruikbaar.. en lente betekent veer ;D, rare jongen die SE'ers
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|